מינהל החינוך בעיריית ירושלים החליט כי החל משנת הלימודים הנוכחית ילדי הגנים בגילאי חובה יחלו בלימודי אנגלית. החל מחודש מרץ 2023, תתחיל העירייה פיילוט שבמסגרתו כ- 50 גני ילדים, יחלו בלימודי אנגלית כשפה שניה בעלות של 2 מיליון שקל כאשר כלל התוכנית תתוקצב בעלות של 6 מיליון שקל. נציין כי הפרויקט יחל לפעול במלואו בשנת הלימודים תשפ"ד עם 150 גני חובה שהם כל גני החובה בעיר ירושלים.
2 צפייה בגלריה
צהרונים
צהרונים
גן ילדים
(אילוסטרציה: shutterstock)
את לימודי האנגלית שיערכו בגני החובה, יעבירו סטודנטים מצטיינים וירושלמים בגיל פנסיה שמכירים את השפה על בוריה ויעברו הדרכה על ידי צוותי הגנים ומנהל חינוך ירושלים. החיבור בין גני הילדים לבין הסטודנטים והגיל השלישי הם ״winwin״ מבחינת העירייה. ההעשרה והחיבור בין הקהילות והציבורים השונים בעיר מעניקה ערך מוסף לכלל המשתתפים.
עוד בחדשות:
על פי מרכז המחקר והמידע בכנסת שהוגש לוועדה לזכויות הילד בנושא לימודי אנגלית בגיל הרך ובכיתות הנמוכות של בתי ספר היסודי מה- 23 בינואר 2017 נכתב כי "על בסיס מחקרים הגיעו חוקרים וקובעי מדיניות רבים למסקנה כי הוראת שפה זרה בגיל צעיר מאוד במסגרות לימודים פורמליות אינה כדאית, שכן היתרונות של ההתחלה המוקדמת נעלמים עד לשלב שבו השפה נלמדת ברמה גבוהה יותר, בחינוך העל-יסודי. מנגד, חוקרים רבים שבחנו את הנושא בהקשרים שבהם רמת ההישגים בשפה הזרה לא נחשבה למדד העיקרי להצלחה, טוענים כי לימוד שפה זרה בגיל צעיר מביא תועלת, שכן הוא מסייע לילדים ללמוד על תרבויות זרות, מפתח גישה חיובית כלפי לימוד השפה ומוטיבציה ללימוד ומקדם מודעות שפתית ולשונית".
2 צפייה בגלריה
עיריית ירושלים, כיכר ספרא
עיריית ירושלים, כיכר ספרא
ראשונה בארץ. עיריית ירושלים
(צילום: אדווה חולי)

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר כי "לימודי האנגלית הם מהותיים לחיים ועל כן החלטנו לצאת בתוכנית שתעשיר את איכות החינוך של ילדי הגנים. ילדי גני החובה, המיועדים לעלות לכיתה א' יגיעו עם ידע מקדים ויכולת מבוססת שתחזק את הביטחון העצמי והמסוגלות העצמית של כל ילד בעיר. החינוך בירושלים הוא חינוך מצוין ובכוונתנו להמשיך ולהשביח אותו גם בשנים הבאות".
ראש מנהל חינוך, יואב זימי זמרן הוסיף לדברי ליאון ואמר: "ילדים בגני ילדים לפי כל המחקרים בשלים ללמידת שפה שניה. העיר ירושלים כמו בכל תחומי החינוך ממשיכה להיות פורצת הדרך והמובילה בחינוך במדינת ישראל.
פורסם לראשונה: 15:40, 12.12.22