הקיר הירוק הגדול בישראל נחנך בכניסה לירושלים: לאחר שנים שהייתה מוזנחת עיריית ירושלים שתלה על קיר בגינות סחרוב עשרות מינים של צמחים והפכה אותו לקיר הירוק הגדול בישראל, בכניסה לירושלים.
3 צפייה בגלריה
הקיר הירוק של ירושלים
הקיר הירוק של ירושלים
הקיר הירוק של ירושלים
(צילום: עיריית ירושלים)
3 צפייה בגלריה
הקיר הירוק של ירושלים
הקיר הירוק של ירושלים
הקיר הירוק של ירושלים
(צילום: עיריית ירושלים)
הקיר, שמתפרס על שטח של 3,000 מ"ר מלווה את הנסיעה לבירה בחזית מרהיבה של מרקמים, גוונים וצבעים של צמחיה ים תיכונית עשירה ומגוונת. הקיר מורכב מ-18 מינים שונים של צמחים רב שנתיים ובניהם: לבנדר, ביצן, לריופה, פלפלון סיני, ערער, מינט, גוליפ , דורנטה תאילנדית, אילת המסטיק, גרניום, לריופה מגוונת, רוזמרין, מורן החורש ועוד, כאשר כולם בעלי מופע משתנה לפי עונות השנה. כל הצמחים הותאמו לאקלים, כיווני האור והשמש.
3 צפייה בגלריה
הקיר הירוק של ירושלים
הקיר הירוק של ירושלים
הקיר הירוק של ירושלים
(צילום: עיריית ירושלים)
הצמחייה נשתלה בתוך מיכלים מיוחדים ומערכת ההשקיה נבנתה כך שהיא מספקת טפטוף מים מדויק לכל צמח. בנוסף, הותקנה מערכת לאיסוף וניקוז עודפי מים המובילים בצינור אנכי לתעלת ניקוז תחתונה.
הקיר הפורח הינו חלק מפרויקט מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1 בכניסה לירושלים, שבוצע ונוהל על ידי חברת מוריה, בהשקעה של כ-330 מיליון שקלים ונמשך כ-3.5 שנים.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "זהו חלום שמתגשם, בשנים האחרונות אנו עובדים על הקמת הקיר הירוק הזה, שהוא הגדול והמרשים בישראל. הקיר ילווה את העולים לירושלים לאורך הדרך ויקנה לעיר את הכניסה המרשימה אליה היא ראויה. אני מברך את כל העוסקים במלאכה, זה היה ארוך אך הצלחנו. ברכות לירושלים".
מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון: "מחלף סחרוב החדש מצטרף אל פרויקטים נוספים אשר ינגישו את יתר הכניסות לעיר כגון הכפלת כביש המנהרות (כביש 60) פרויקט מנהרות הגבעה הצרפתית, וזאת לצד עשרות פרויקטי תחבורה ותשתיות נוספים אותם מנהלת ומבצעת חברת מוריה ברחבי ירושלים לרווחת תושבי העיר ומשתמשי הדרך".