פחד ברחובות, שיעורים מיוחדים שבאים ללמד הורים כיצד להגן על ילדיהם הקטנים – וחוסר אונים אחד גדול. כוננות גבוהה בשכונת הר נוף: הורים מודאגים בגלל איש חינוך לשעבר שחשוד בביצוע מעשים מגונים בקטינים בבית וגן - שעבר כעת להתגורר בשכונתם. לפי שעה לא ניתן לפרסם את שמו של האיש. mynet ו"ידיעות ירושלים" הגיש בקשה לחשוף את שמו, ובקרוב צפויה החלטה בנושא.
1 צפייה בגלריה
החשוד לטענת התושבים ושכונת הר נוף
החשוד לטענת התושבים ושכונת הר נוף
החשוד לטענת התושבים ושכונת הר נוף
(צילום: יואב דודקביץ ופרטי)

השוטר מעודכן

החשוד, חייבים לציין, יכול מבחינה חוקית לשוטט לו ברחובות השכונה, שכן ההגבלות שהוטלו עליו הסתיימו. אלא שאת ההורים זה לא מרגיע. לפיכך, גם השוטר הקהילתי מעורב ומעודכן על כל תזוזה שלו. במינהל הקהילתי אף יזמו קורסים וסדנאות להורים על מוגנות מינית, ומנהל של אחד ממוסדות החינוך בשכונה אף ניהל לפני יום העצמאות שיחת זום עם הורי התלמידים במטרה להדריך אותם בנוגע למקרים של פגיעות מיניות.
לקראת סוף אפריל הסתיים מעצר הבית של החשוד והוא שוחרר בתנאים מגבילים. מאז התושבים טוענים כי הוא מסתובב חופשי במתקנים הציבוריים, כגון המכולת ובית הכנסת. אף שמעצרו של החשוד הוארך מספר פעמים, והחקירות בעניינו נמשכות, חל צו איסור פרסום על פרטיו, ולמעשה הניסיון של ההורים להפיץ את שמו ותמונתו ברשתות החברתיות הוא בגדר עבירה על החוק. חלק מגורמי המקצוע הביעו פליאה על צו האיסור.

"צריכים להזהיר"

לפני שבועיים פרסם "ידיעות ירושלים" על אדם החשוד במספר מקרים של עבירות מין בילדים בני חמש ושש בבית וגן. עכשיו מתברר כי אותו אדם מסתובב בהר נוף.
"הוא עבד כאן כאיש חינוך", מספר מנכ"ל המינהל הקהילתי אלי וייזר, שעודד את התושבים שילדיהם למדו במוסדות החינוך שבהם פעל לפנות אל הגורמים המקצועיים לשם בירור. "ככל הידוע לנו, נכון להיום אין תלונות של הורים על פגיעות שלו בילדים. זה בשונה מבית וגן, שם יש תלונות".
וייזר מתקומם על העובדה שמותר לחשוד להסתובב חופשי בשכונתו או בכל מקום אחר: "אם החוק אמר לשחרר אותו, אנחנו די חסרי אונים בעניין הזה. ועם כל הצער והכאב הוא מסתובב חופשי. לפעמים זכויות של אדם גוברות על השכל הישר. אני רוצה להניח שאחרי שהפרשה הזאת התפוצצה הוא ייזהר ולא יעשה את הדברים הללו שוב.
"כבר קבענו ביומן קורסים, סדנאות והרצאות על מוגנות מינית. אני לא חושש מביקורת והעובדת הקהילתית שלי כבר עסוקה בזה. הוא כבר לא נכנס למוסדות חינוך. כולם מכירים אותו, והשיטה שלו, לפחות מבחינתנו, נחסמה. יכול להיות שהוא עושה דברים אחרים. מה שאני יכול וצריך לעשות זה להזהיר מפניו.
"התושבים פה באמת מאוד מרושתים", ממשיך וייזר, "ויודעים להיזהר. כשפרסמנו זה התפשט כאש בשדה קוצים, ואני מניח שכמעט אין אמא ואבא בהר נוף שלא שמעו על זה. המינהל הקהילתי לא חושש לפתוח את הנושא ולשים אותו על השולחן, אבל אין לנו שיניים לעצור בנאדם או להטיל עליו איזו מגבלה של הסתובבות בשכונה. זה לא המנדט שלנו, לצערי".
ה' הוא תושב השכונה שגר לפני זמן לא רב בבית וגן, שבה היה החשוד. "אני מכיר אישית את הילדים שהוא חשוד בפגיעה בהם. חורה לי שהוא מסתובב ככה חופשי. בשבוע שעבר ראיתי אותו מסתובב בשכונה והפצתי זאת לכולם. אני מרגיש שליחות להזהיר את ההורים בשכונה מפני האיש הזה. מה שמטריד אותנו זו העובדה שהוא הולך כאן כרצונו. אין שום שמירה ושום דבר שיכול לעצור אותו. רק אלוקים יודע מה יכול לקרות".
האבסורד הגדול, כך על פי התושבים בשכונה, הוא העובדה שהחשוד בעבירות המין מאיים על התושבים בתביעה מכיוון שאף על פי שמעצרו הוארך פעמיים והחקירות בעניינו עדיין נמשכות, יש צו איסור פרסום על שמו ותמונתו. גם גורמי המקצוע המעורבים בפרשה מביעים פליאה על החלטת בית המשפט להמשיך את צו איסור הפרסום. "אנחנו לא יכולים למנוע ממנו להסתובב חופשי בשכונה, והוא יכול להמשיך להרוס משפחות וילדים לכל החיים", מסכמים בתסכול התושבים.

המשטרה לא ערערה

מהמשטרה נמסר: "צו איסור הפרסום הוצא לבקשת סנגורו והמשטרה אף התנגדה לו במעמד הדיון ללא הואיל. החשוד נעצר לחקירה שעודנה מתנהלת בימים אלו אלו במטרה להגיע לחקר האמת, ובהמשך נשלח על ידי בית המשפט למעצר בית ותנאים מגבילים נוספים".
מהרשות השופטת נמסר: "בדיון הראשון להארכת המעצר ביקש הסנגור לאסור את פרסום שם החשוד. בהחלטת בית המשפט נקבע כי הפרשה תפורסם במלואה למעט שמו של החשוד ושם הקטין. על החלטה זו לא הוגש ערר על ידי משטרת ישראל בשתי הארכות המעצר הנוספות בהן הובא החשוד בפני שופט. ב-3 במאי הוגשה בקשה לפרסום שם החשוד על ידי כלי תקשורת, החלטה בעניין תינתן עם קבלת עמדות הצדדים בימים הקרובים".
פורסם לראשונה: 00:28, 15.05.22