בעקבות טענות להטרדות מיניות הודיעה השבוע מנהלת 'סמינר מעלות בית יעקב', צביה רוטנברג, כי היא פורשת מעבודתה.
1 צפייה בגלריה
מחאת התלמידות נגד המנהלת בכניסה לבית הספר
מחאת התלמידות נגד המנהלת בכניסה לבית הספר
מחאת התלמידות נגד המנהלת בכניסה לבית הספר
(צילום: אלכס קולומויסקי)

במשך שנים היא היתה דמות חינוכית בולטת במגזר. לזכותה עמדה גם העובדה שהיא היתה אחייניתו של הרב שלמה זלמן אוירבך ז"ל, שנחשב עד לפטירתו ל'גדול הדור' של הציבורי החרדי־ליטאי.
אלא שלפני חודשיים החלו להתפרסם בתקשורת תלונות של צעירות אשר למדו אצלה בעבר.
מכיוון שרבנים בכירים המשיכו להעניק לה תמיכה, בחודש שעבר נערכה הפגנה ראשונה מסוגה בתולדות העיר. תלמידות ובוגרות של 'בית יעקב' הגיעו אל שער בית הספר עם שלטי מחאה, כשאת פניהן מכסות מסכות לבנות.
בית הדין של הרב שמואל אליהו זימן השבוע לדיון את רוטנברג, כדי שזו תשיב על הטענות החמורות נגדה. המנהלת סירבה להגיע, אבל יממה לאחר מכן פרסמה מכתב לתלמידות שבו הודיעה על פרישה מעבודתה.
"מצאתי עצמי בעין סערה שלא לפי רוח התורה", כתבה המנהלת. "המשכתי בדבקות בעבודתי החינוכית, מתוך אמונה איתנה בבורא עולם כי כל ניסיון שעובר על האדם הינו לטובה וכי יש בכוחו לעמוד בו... משנוכחתי לראות את הנזק הנורא הנגרם לכן, תלמידותיי, על ידי אותם גורמים החושפים אתכן לתכנים ולמושגים שרחוקים מדרך התורה וההוראה והמכתימים את טהרת ליבכן, קיבלתי בצער את ההחלטה להשעות עצמי מתפקידיי. אני רואה בכאב רב את העוול הנורא שנגרם לכן, מה שגרם לי לדחות בכאב את בקשת הנהלת הסמינר להימנע מצעד זה ולהמשיך בתפקידי".
מי שחשפה את המכתב היא פעילת הציבור אביגיל היילבורן, שלמדה בעבר בבית הספר הזה ופעלה כדי לחשוף את העדויות הקשות נגד רוטנברג. אף שהביעה סיפוק מההצלחה במאבק, היילבורן ציינה בצער כי גם כעת המנהלת שהתפטרה לא הביעה צער כלפי התלמידות שנפגעו ממנה ומשוכנעת כי "כל מי שאשם פה בסיפור שלה זה כל העולם חוץ ממנה".