כ־40% מעובדות הצהרונים העירוניים התפטרו מתחילת שנת הלימודים. כך עולה מנתוני 'כוח לעובדים' . מדובר בכ־300 גננות, מטפלות וסייעות, אשר הגיעו למסקנה כי השכר והתנאים לא מצדיקים את העבודה הקשה.
1 צפייה בגלריה
מחאת עובדות הצהרונים
מחאת עובדות הצהרונים
מחאת עובדות הצהרונים
(צילום: באדיבות הוועד)

תושבת העיר (67), שבחמש השנים האחרונות עבדה כסייעת, הצהירה השבוע כי גם היא תתפטר בקרוב. "הייתי זקוקה לעוד הכנסה, אבל גיליתי שזה מעייף אותי מאוד ובסוף זה לא שווה את הכסף", אמרה ל"ידיעות ירושלים". "אני עוצרת את הכל באמצע היום כדי להגיע לעבודה של שלוש שעות בצהרון. מדובר בתפקיד קשה מאוד - לנקות, להחליף טיטולים, לשטוף. אני מגישה אוכל, ואחר כך, בגילי, גם מתכופפת ומרימה מהשטיח את האוכל ש־25-24 ילדים העיפו. אני שוטפת את הפח לפעמים גם שלוש פעמים ביום. כל זה עוד לפני העזרה לגננת ובחצר לרדוף אחרי ילדים שמשתוללים. בשביל 111 שקל ביום זה לא שווה בעיניי את המאמץ. אני לא מזלזלת בכסף חלילה, אבל אי אפשר להשקיע כל כך הרבה מאמץ בשביל כל כך מעט כסף".
'כוח לעובדים', שמאגד את ועד עובדות הצהרונים בירושלים: "לדאבוננו, קרוב לחודשיים לאחר ההכרזה על סכסוך העבודה כמעט לא חלה התקדמות במו"מ. העובדה שבעבור העבודה בקייטנת חנוכה יש כוונה להעסיק עובדות מצוות הבוקר בתנאי שכר טובים יותר מאלה שמוצעים לעובדות הצהרונים, משמעה שיש בפירוש דרכי מימון לשיפור תנאי השכר של העובדות. אלא שנראה כי באופן מכוון תנאים אלה לא ניתנים לעובדות הצהרונים".
בתוך כך, ועד עובדות הצהרונים בעיר הודיע השבוע למינהלים הקהילתיים שלא יחייב אף עבודה בקייטנות חנוכה. יתרה מזאת, הוועד הודיע כי ימליץ בפני המטפלות שלא להסכים לעבוד בחג, אלא אם יוצעו להן התנאים המשופרים המוצעים לעובדות בשעות הבוקר.