חמישה ימים מאז החלה המלחמה במוקד העירוני של עיריית ירושלים התקבלו כ-7,500 שיחות. בין הסוגיות הבולטות אשר מטופלות בימים אלו במוקד העירוני:
3 צפייה בגלריה
תודות ותלונות. המוקד העירוני
תודות ותלונות. המוקד העירוני
המוקד העירוני
(צילום: אלון לוי)
1. סיוע למשפחות נעדרים, פצועים והרוגים – המוקד מהווה כתובת עבור המשפחות מירושלים שיקירם נפגעו בדרום. "עד כה, התקבלו 21 פניות בעניין. הפניות מועברות ישירות אל הצוות הייעודי אשר הוקם בהנחיית ראש העירייה, משה ליאון. בצוות עובדות רווחה שמלוות את משפחות ההרוגים, הנעדרים והפצועים ומציעות להן סיוע ותמיכה נפשית, חיבור למערכות בקהילה ולגורמים הרלוונטיים, סיוע במיצוי זכויות, ליווי וכל סיוע נוסף הנדרש לצרכים הייחודים של כל משפחה. העירייה אגף האכיפה והשיטור מספקת גם ערכות אוהלים, כיסאות ושולחנות למשפחות האבלים", נמסר מהעירייה. ניתן לפנות בנושאים הללו למוקד העירוני בכל שעות היממה (106) או למוקד הייעודי למשפחות בטלפון 025401071 בין השעות 8:00-17:00.

3 צפייה בגלריה
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
(צילום: mynet)

2. פתיחת מקלטים עירוניים, סיוע פרטני ופינוי מקלטים – עם פתיחת הלחימה נפתחו כלל המקלטים העירוניים, כולל בעשרות בתי ספר. "עד כה, טופלו במוקד 237 פניות בעניין תחזוקת המקלטים הציבוריים והן מטופלות על ידי הצוותים העירוניים. במקביל, מעניקה העירייה, באמצעות המוקד העירוני, סיוע לבעלי מקלטים פרטיים בפריצת מנעולי מקלטים מקולקלים, פינוי גרוטאות וכן סיוע פרטני לתושבים מהאוכלוסייה הוותיקה.
עד כה, סייעה העירייה בהשמשת ופינוי חפצים בכ-1,000 מקלטים פרטיים בכל רחבי העיר, הן כמענה לפניות והן באופן יזום. עוד התקבלו כ-50 פניות בבקשות סיוע פרטני טכני קל בממ"דים (סגירת חלונות וכו') לאוכלוסיות ותיקות", נמסר מהעירייה.
3. הנחיות פקע"ר וצופרים – למוקד הגיעו 438 פניות בנושא התגוננות אזרחית בשעת חירום והנחיות פיקוד העורף, וכן פניות בנושא עוצמת הצופרים.

קראו גם:

4. מעורבות בקהילה – התנדבות ואירוח תושבים מהדרום - בשל המצב הביטחוני, פתחה עיריית ירושלים מוקד התנדבות, אשר מרכז פניות התנדבות לסיוע לאוכלוסייה נזקקת – משפחות, בודדים וקשישים.
תושב המעוניין להתנדב, מוזמן לפנות למוקד העירוני 106 אשר ירכזו את המידע ויעבירו אותו לגורמים הזקוקים למתנדבים. המוקד גם מטפל בבקשות לאירוח ולהעברת תרומות. עד כה, התקבלו 197 פניות בעניין. לצד פעילות זו, הקימה העירייה צוות ייעודי אשר מטפל בקליטת משפחות מעוטף עזה באמצעות המדינה.
5. מתן סיוע נפשי לתושבים – מתחילת הלחימה, פתחה העירייה שלוחה ייעודית במוקד לטובת מתן סיוע נפשי לתושבי העיר בהתמודדות עם מצב החירום, על ידי צוות עובדי הרווחה והשירות הפסיכולוגי. כמו כן, התקבלו במוקד בקשות לסיוע רווחה עבור משפחות מפונים. סה"כ התקבלות 89 פניות בנושא.
6. מתן מידע כללי לתושבים בנושאים שונים – עד כה, התקבלו במוקד כ-208 פניות בנושאים כלליים, כגון תחבורה ציבורית, חינוך ועוד.
המוקד העירוני (106), עומד לרשות תושבי העיר 24/7 וערוך לסיוע לתושבים בכל דבר ועניין ומגוון שפות.
העירייה קוראת לציבור לשמור על הנחיות פיקוד העורף העדכניות, ובמיוחד בעת ירי טילים. הנחיות אלו מצילות חיים.

אלו הנחיות פיקוד העורף:


- בקבלת התרעה על ירי רקטות, יש להיכנס למרחב המוגן (חניונים מקורים, חדרי מדרגות וכו') ולהמתין 10 דקות.
- עד להודעה חדשה, לא יתקיימו לימודים ופעילויות חינוכיות בכל בתי הספר ותנועות הנוער.

3 צפייה בגלריה
"חרבות ברזל"
"חרבות ברזל"
"חרבות ברזל"
(צילום: דוברות מד"א)

- התקהלויות: ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 50 אנשים במבנה. בהתאם לכך, בוטלו כלל האירועים המתוכננים להיום (אירועי תרבות וכד').
- מקומות עבודה: ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים עומדת לרשות תושבי העיר בכל שעות היממה ומעניקה סיוע מקיף בתחומים שונים בעתות שגרה וחירום. אנא פנו אלינו בכל סוגיה. העיר ירושלים חזקה ומאוחדת, עם רוח ירושלמית של ערבות הדדית ונשמה יתרה. יחד נעבור גם את האתגר הנוכחי בהצלחה!"
לעיון בהנחיות המפורטות להתגוננות ולמידע נוסף בפורטל החירום העירוני - לחצו כאן.