עם כל הכבוד לשלום אסייג ועמוס תמם, שמופיעים בסדרת הטלוויזיה 'מנאייכ', בשכונת בית הכרם יודעים שהכוכב האמיתי של התוכנית הוא השכן שלהם, הכלב ארצ'י. עכשיו הבעים האמיתי שלו, אפיק זך, חושף את הדרך של ידידו הטוב ביותר אל עולם הזוהר.
2 צפייה בגלריה
פטריק-ארצ'י עם אסייג (מימין)
פטריק-ארצ'י עם אסייג (מימין)
פטריק-ארצ'י עם אסייג (מימין)
(צילום: אלון זינגמן)

פרוטקציה מהבמאי

בימים אלה משודרת ב'כאן' העונה השנייה של הסדרה, שאותה כתב רועי עידן, שהוא בכלל חובב חתולים. אך מאחר שאלה בעלי חיים שלא עוברים מסך, הוא החליט כי לגיבור הסדרה יהיה כלב.
"אלון זינגמן הבמאי של הסדרה הוא קרוב משפחה שלי", סיפר השבוע זך. "הרבה שנים הוא רצה לשלב את פטריק בסדרה שלו, כי זה כלב ייחודי, וחיפש סדרה מתאימה. כשהגיעה דמות עם כלב הוא שילב אותו".
מתברר שהשם האמיתי של 'ארצ'י' בן ה־8 הוא פטריק, והוא המשתייך לגזע בריארד ('רועה צרפתי'). אגב, אפילו לצ'אק נוריס היה כלב כזה, בסרט 'טופ דוג'.
"היה כלב של המשפחה שקראו לו ארצ'י", מסביר זך. "וכשהבאנו את פטריק לסדרה, הבמאי התבלבל בשם. כשרציתי להחליף לשם המקורי זה היה מאוחר מדי כי כל השחקנים כבר למדו את הטקסטים".
2 צפייה בגלריה
פטריק-ארצ'י עם הבעלים
פטריק-ארצ'י עם הבעלים
פטריק-ארצ'י עם הבעלים
(צילום: אפיק זך)

מתברר שהשחקנים אהבו מאוד את הכוכב השעיר של הסדרה. "התנהגו אליו מאוד יפה. כולם שמחו שהוא נמצא. פטריק היה אוכל איתם ארוחת צהריים, היה מקבל חביתות המבורגר ולמעשה היה אחד מן המניין. הכלב הרוויח מזה כסף, ואני שוקל לחפש לו חברה מאותו גזע. יש רק 10 כלבים כאלה בארץ, וקצת קשה למצוא כלב שהוא לא מהמשפחה".
איך הוא התנהג בצילומים? "מאוד יפה. הוא מחונך על ידי. לא היה קושי איתו. לשחקנים לא היתה גישה לכלב והיו צריכים לשחד אותו. לימדתי אותם שצריך לתת לו קבאנוס והוא עושה הכל. היו ימים של צילומים מטורפים שהתחילו בשלוש בצהריים והסתיימו בשבע בבוקר, כי היתה הרבה עבודה עם הכלב. בתוכנית של צילומי היאכטה היו צילומים של 16 שעות. פטריק היה גמור. למחרת הוא ישן כל היום. אגב, צילמתי אותו גם יום אחרי זה".
מזהים אותו ברחוב? "היו מזהים אותו עוד לפני הסדרה, כי הוא מוכר ואין הרבה כלבים כאלה. הייתי מסתובב איתו בכל מקום שהייתי הולך. הוא היה משוחרר ומשך תשומת לב. הוא גם נוסע איתי בג'יפ, וכולם הכירו אותנו בתור 'הגי'פ עם הכלב'. היו מבקשים להצטלם איתו, אבל אחרי הסדרה היה יותר ביקוש להצטלם איתו".
היו מקרים שפטריק היה עצבני? "לא. הוא כלב רגוע בטמפרמנט שלו. האמת שלדעתי בסדרה הזאת הוא לא בא לידי ביטוי כי יש לו אופי ייחודי. הוא נוח מאוד ולא מביאים אותו לידי ביטוי. וזה מבאס קצת ולא היה איתו קטע. הוא התנהג יפה בצילומים. כולם היו מבסוטים, וכולם אמרו שהוא כוכב הסדרה. לפני שנה וחצי אפילו פתחתי לו אינסטגרם".
כבר יש פניות מסדרות חדשות? "פנו אליי באינסטגרם לערוץ של כלבים. ולגבי המשך 'מנייאכ' - אני לא רוצה לעשות ספוילר".