גוברת המתיחות בשער שכם: לאחר תקופה יחסית רגועה, עימותים אלימים נרשמו אמש (מוצאי שבת) בין עשרות צעירים לכוחות משטרה בשער שכם שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות סמוך לשעה 23:30 כוחות משטרה הוזעקו לתחנת הרכבת הקלה הסמוכה לשער שכם לאחר שקבוצת בני נוער, על פי הדיווח הכתה נוסע ערבי, המשטרה עכבה כ-4 צעירים יהודים והעבירה אותם להמשך חקירה בתחנה. יום קודם לכן, התרחשה קטטה המונית בין יהודים לערבים באותו מקום בדיוק.
3 צפייה בגלריה
עימותים בשער שכם
עימותים בשער שכם
עימותים בשער שכם
(צילום: עמית שאבי)
אחד מתושבי האזור מעיד כי את השקט היחסי ששרר במקום קוטעות ״פרובוקציות״ של צעירים יהודים. במהלך ליל אמש, נפצע צעיר יהודי מאבן שפגעה בראשו, הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. תושב המקום טוען כי הרקע למתיחות היא פרובוקציות שצעירים יהודים עורכים באזור. ״אותה קבוצה מגיעה לפה בשבוע האחרון מניפה דגלי ישראל, מתגרה ומקללת אותנו, ככה אפשר להצית מחדש את העימותים בעיר״. הוא מוסיף ואומר שאינו מבין מדוע הם בוחרים לעשות זאת, ואף מדגיש שפני התושבים הערביים דווקא לשלום: ״אין בעיה שיביאו ומבחינתי ישתו איתנו קפה בשער שכם״.
(כוחות המשטרה אמש בשער שכם. צילום: לירן תמרי)
בתוך כך, מי שהסתובב בליל חמישי האחרון ברחובות מרכז העיר היה יכול להבין היטב בתופעה. חבורות של עשרות בני נוער יהודים, מתהלכים ברחוב יפו ומנסים בגלוי לאתר עוברי אורח ערבים במטרה לתקוף אותם. ביום שישי סמוך לשעה 05:30 לפנות בוקר, הגיעו כ-50 מהם למדרחוב בן יהודה והתגרו בערבי העובד באחת מחנויות המזון המהיר שבמקום. המתיחות הגיעה עד לכדי עימות פיזי. אזרחים שהיו במקום הזעיקו את המשטרה שהגיעה ברגע האחרון והפרידה בין הצדדים.
3 צפייה בגלריה
שער שכם אמש
שער שכם אמש
שער שכם אמש
(צילום: לירן תמרי)
3 צפייה בגלריה
שער שכם אמש
שער שכם אמש
שער שכם אמש
(צילום: לירן תמרי)
״הבילוי״ החדש של בני הנוער הפך לשגרה של ממש במרכז העיר, ונראה שעכשיו הוא גולש במכוון גם לשער שכם הנחשב למוקד מתיחות מרכזי בין יהודים לערבים בירושלים, בשל קרבתו להר הבית ולכותל המערבי.