"כולם הכירו אותו, הוא היה 'המותק של השכונה'": שריפה שפרצה בבניין מגורים במוסררה גבתה את חייו של אליהו שור בן ה-12, חודש בלבד לאחר חתונת אחותו הבכורה.
1 צפייה בגלריה
אליהו שור ז״ל. רק בן 12
אליהו שור ז״ל. רק בן 12
אליהו שור ז״ל. רק בן 12
(צילום: מהאלבום המשפחתי)

השעה הייתה בערך 23:00 כשאריאל סגל (39) ואשתו שמעות 'בום' חזק מהדירה שמעליהם. כאשר עלו אל השכנים הבינו שמדובר בשריפה שפרצה בדירה. "ניסיתי להתחיל בפעולות של כיבוי וקראנו להם לצאת. שכנים ניסו להיכנס פנימה כדי לעזור. זה היה קשה כיוון שמתוך הדירה היה עשן שהתגבר ונעשה סמיך יותר ויותר. באיזשהו שלב אשתי ושכנים נוספים התקשרו לכוחות ההצלה, שהורו לנו לפנות את הבניין. חזרנו במהירות אל הדירה שלנו ושלפנו את הילדים מהמיטות כמו שהם, שמנו עליהם מעילים ופשוט ברחנו מהבית. כשעה וחצי שעות אריאל ואשתו מחוץ לבית, מחזיקים את הילדים בקור המקפיא של החורף הירושלמי. "ניסינו למעט ככל האפשר את החוויה של הצפיה במתרחש עבור הילדים אז פשוט הלכנו הצידה כדי למנוע טראומה במקרה ותעלה כזאת״.
(תיעוד השריפה, אמש)

"עברו כעשר דקות לפחות מהרגע שפרצה השריפה ועד שהגיעו כוחות הביטחון. נראה שהיה להם לא פשוט להיכנס אל הבניין. כנראה היה להם מורכב להתגבר על העשן, וכן העובדה שמדובר בבניינים מהסוג של השיכונים, 'בנייני הרכבת' המיושנים משנות ה-60 שעדיין קיימים בירושלים ומהווים מלכודת אש רצינית. לוחמי האש שברו את החלונות כדי להיכנס פנימה והעשן הפך לסמיך עוד יותר והמשיך לעלות. אפילו לא ראינו אש ולהבות, רק עשן. הדירה שלנו שנמצאת מתחת לדירה שנפגעה, ניזוקה גם היא בשל כמויות המים מהזרנוקים".
סגל מספר שהילד, אליהו שור שנספה בשריפה היה מוכר בשכונה. "הוא היה ילד מאוד חינני, חמוד, ממש 'המותק של השכונה'. כולם הכירו אותו. בדיוק לפני חודש התחתנה אחותו הבכורה״. אחותו של אליהו, איילת כהן (20) סיפרה: ״היה תנור חימום שהיה מופעל בחדר, אנחנו לא בדיוק יודעים מה היה הגורם לשריפה, אבל מסביב לתנור החימום הכל עלה בעשן ובלהבות והחלונות התנפצו. ההורים התעוררו, בני המשפחה ניסו לקרוא לאליהו ולהעיר אותו אבל הוא לא ענה. הכל התמלא בעשן תוך שניות כל נמס מסביב וכל הבית התמלא בפיח. בבית החולים הודיעו לנו שהוא כבר לא בין החיים. התקשרו אלי כדי להגיד לי שאליהו במצב נורא ולא הסימו להגיד לי את מה שהם האמת חששו ממנו. כל השכנים בשכונה כבר ידעו הרבה לפני ההגעה לבית החולים שאליהו כבר לא בחיים. אני מנסה לחשוב איך ייראה הבית בלעדיו, אי אפשר להעלות את זה על הדעת. הוא היה הבן היחיד להורים שלי, ילד בן 11 שעדיין לא הספיק לחגוג בר מצווה. בבית אנחנו צריכים המון עזרה, הכל שרוף. מה לא נהרס, הדברים הבסיסיים ביותר נשרפו – כלים, בגדים, רהיטים, הכל נמס וכלים נשברו. הכל הלך. אנחנו מבקשים היום עזרה לשקם את הבית, אין לנו משהו אחר״.
פורסם לראשונה: 14:43, 02.02.22