מי ישמור על הבניין לשימור? בית הנהלת רשות השידור לשעבר ברחוב יפו, שקודם לכן שימש כמשכנו של בית החולים שערי צדק, הוא מבנה היסטורי שמיועד לשימור מלא.
2 צפייה בגלריה
ההשחתה בבניין רשות השידור
ההשחתה בבניין רשות השידור
ההשחתה בבניין רשות השידור
(צילום: באדיבות המועצה לשימור אתרים)
אלא שמאז שפורקה רשות השידור המבנה לא אוכלס, ותלויה ועומדת לגביו תוכנית מאושרת להסב אותו למלון בוטיק יוקרתי.
אבל עד להקמת המלון המבנה עומד כיום שומם, מוזנח ופרוץ. לאחרונה גם נצפו כמה דרי רחוב שגילו שניתן להתאכסן במבנה באין מפריע. בחלל המבנה ומחוצה לו ההרס והוונדליזם ניכרים בכל עבר וכוללים גם פגיעה בעבודות שחזור שעלו בשעתו כסף רב מתקציב הקופה הציבורית של רשות השידור. כמו כן במקום נמצא שבור לוח הנצחה של עובדי רשות השידור שנפלו במלחמות ישראל.
(ההשחתה בבניין רשות השידור. צילום: באדיבות המועצה לשימור אתרים)
אחד מעובדי רשות השידור בעבר מספר בעצב: "לפני המעבר של הנהלת הרשות קיבלנו אז מבנה נטוש שהיה ריק ומוזנח שנים ארוכות, וברשות השידור נאלצו להשקיע כסף רב בשיקום ושחזור, הן בחזית החיצונית, ובעיקר בפנים המבנה. היתה תקרה מאוירת מיוחדת, ובתקופת רשות השידור היא הפכה לאולם הישיבות המרכזי. עכשיו הכל הרוס, וממש עצוב לראות את זה ככה".
2 צפייה בגלריה
בניין רשות השידור
בניין רשות השידור
בניין רשות השידור בתפארתו
(צילום: רפי קוץ)
מהעירייה נמסר: "לעניין הפלישה למתחם וההשחתה - יש לפנות למשטרת ישראל, הנושא באחריותה. מפקחי הפיקוח על הבנייה יגיעו למקום לבדיקה, ובמידה שבוצעו עבירות בנייה הן יטופלו כנדרש".
מהמועצה לשימור אתרים נמסר: "הנושא מטופל ובוצעה פנייה לרמ"י, לוועדה המחוזית ולעירייה. יש להביא חברת שמירה, לאטום את המבנה ולהתקין מצלמות. הרשויות יחייבו את הבעלים החדשים בעלות השיקום".