שבר את ידיה של אשתו ויצא לחופשי: שופט בית משפט השלום, אלעד לנג, הורה לשחרר למעצר בית בעל החשוד ששבר את שתי ידיה של אשתו במהלך ויכוח. הנימוק הפתיע גם את חוקרי המשטרה. "חרף התוצאה הקשה של החבלה ניתן להורות על שחרור המשיב, וזאת בדגש על חד הפעמיות בה מיוחדת למשיב", ציין השופט בהחלטתו. המשטרה: "שגה בית המשפט שנדמה שמתיר לאדם אשר שובר את ידיה של אשתו באירוע חד פעמי, לשהות במעצר בית".
1 צפייה בגלריה
גבר
גבר
השופט שחרר את הבעל
(אילוסטרציה: shutterstock)
הבעל, נעצר לפני ימים אחדים על ידי חוקרי מרחב יהודה זאת לאחר שאשתו התלוננה כי בעלה שבר את שתי ידיה בעת ויכוח בין השניים. בחקירתו הודה כי אכן דחף את אשתו, וכתוצאה מהדחיפה נגרמו לה החבלות הקשות. בסיום החקירה, הצהירה המשטרה כי בכוונתה להגיש כנגד הבעל כתב אישום חמור וביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים זאת לאור המסוכנות החמורה הנשקפת ממנו ולאור הסכנה כי ישוב לפגוע באשתו.
למרבה ההפתעה, השופט אלעד לנג הורה לשחרר את הבעל בטענה כי "מדובר באירוע חד פעמי", וציין בהחלטה: "המשיב בחקירתו הראשונה מסר גרסה הקושרת אותו למיוחס לו, אך בה נטען כי נפילת אשתו על הרצפה נגרמה כתוצאה מהחלקה שלה. בחקירתו האחרונה הודה המשיב במיוחס לו והסביר כי הנפילה נגרמה כתוצאה ישירה מדחיפתו את אשתו״.
עוד ציין כי "לנוכח השיקולים, חרף התוצאה הקשה של החבלה שנגרמה לקורבן העבירה, אני סבור כי ניתן להורות על שחרור המשיב בתנאים שיאיינו את המסוכנות הנשקפת ממנו, וזאת בדגש על חד הפעמיות בה מיוחסת למשיב התנהגות אלימה, נטילת אחריות מצידו והבעת החרטה על התנהגותו״.
חוקרי המשטרה, שנדהמו מהחלטת השחרור הגישו ערר לבית המשפט המחוזי: "בית משפט קמא התייחס בהחלטתו וטען כי מדובר באירוע חד פעמי, שגה בית המשפט קמא שנדמה שמתיר לאדם אשר שובר את ידיה של אישתו באירוע חד פעמי, לשהות במעצר בית וזאת מבלי שמסוכנתו נבחנה בתסקיר מעצר, לאחר הגשת כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים" .