אירוע אלימות שגרתי בכביש או תקיפה על רקע לאומני? זה מה שבימים אלה מנסים חוקרי משטרת ירושלים לקבוע. ביום ראשון שעבר יצא ראובן יופה, תושב שכונת קטמון ואב לארבעה ילדים, מפסגת זאב לביתו. לטענתו, בכביש בגין ניסה לחתוך אותו אופנוע והוא איפשר לו לעבור.
1 צפייה בגלריה
החשוד בתקיפה. נעצר בידי עוברי אורח
החשוד בתקיפה. נעצר בידי עוברי אורח
החשוד בתקיפה. נעצר בידי עוברי אורח
(צילום: פרטי)

"בעלי עבר לצד השני והאופנוען ניסה לחתוך אותו שוב", סיפרה ל-mynet ו"ידיעות ירושלים" אשתו של יופה, עינת. "בעלי לא הבין מה הוא רוצה, ולפתע האופנוען התחיל לדפוק לו את האוטו מכל הכיוונים ועשה לו סדק בשמשה. בעלי המשיך לנסוע ואחרי כמה דקות עצר בצד ויצא עם מצלמה כדי לראות איזה נזק נגרם לרכב. לתדהמתו, האופנוען עצר אחריו והתחיל להרביץ לו. בעלי ניסה להתגונן והאופנוען לקח את הקסדה שלו והיכה את בעלי בראש באמצעותה".
לדברי האישה, האירוע היה עלול להסתיים באופן חמור יותר אילו אנשים לא היו מתערבים. "עובר אורח קפץ על האופנוען וריסס אותו בגז מדמיע, ושני עוברי אורח חמושים נוספים הגיעו וסייעו לעצור אותו".

נעצר בפתח הבית


שוטרים שהוזעקו אל המקום עצרו את החשוד בתקיפה. "אמרו לבעלי שהוא צריך להגיע לתחנה לתת עדות. הוא הגיע הביתה להחליף את הבגדים שלו, שהיו מוכתמים בדם, אבל בכניסה לבית עצרה אותו המשטרה בטענה שהוא ברח ושהוא היה אמור להגיע ישר לתחנה. אמרתי אחר כך לשוטרת: 'הוא לא ברח, הוא לא הבין אתכם'".
שכניה של יופה, שלא הספיקה לפגוש את בעלה, סיפרו לה שבעלה עוכב על ידי השוטרים כשהוא עם חולצה מוכתמת בדם ונראה פצוע.

קראו גם:

"הזמנתי שמרטפית והלכתי למגרש הרוסים, שם לא נתנו לי להיכנס. אמרתי להם: 'מה עם בעלי? הוא לא חזר הביתה. אמרתם שהוא רק צריך לתת עדות'. אמרו לי שהוא עצור כי הוא הלך מכות עם קטין בן 16 וחצי. אמרתי להם: 'גם קטין בן 16 וחצי יכול לרצוח'. הם נפנפו אותי הביתה".
באחת וחצי בלילה יופה שוחרר והתקשר לאשתו. "הוא אמר לי לבוא לקחת אותו למיון כי הוא צריך טיפול והראש שלו פצוע. במשטרה לא עשו לו שום בדיקה. הוא היה מסטול עם חבלה בראש, זה היה עניין של חיים ומוות. השוטר ביקש ממני לחתום שבעלי לא יתקרב לצעיר הערבי. אמרתי לו: 'בעלי לא יתקרב, הוא לא הטיפוס, אבל אתה צריך לדאוג שהצעיר הזה לא יתקרב אליו'".
לדבריה, מאז אותו יום בעלה בחרדות. "הוא נועל כל דלת בבית ועדיין חווה סחרחורות. אחרי יומיים הוא חזר למיון לבד. הוא לא רצה שאלך איתו כדי שהילדים לא יישארו לבד בבית. אין לנו משפחה פה. לבעלי יש רק אמא והמשפחה שלי באילת. הוא עדיין בבדיקות".
עינת יופה אומרת כי בכוונתה לדרוש שבעלה יוכר כנפגע טרור. "אנחנו נפנה לביטוח לאומי ונתבע שיכירו בו כנפגע טרור. הוא פצוע בראש. אין לי ספק שעל רקע המלחמה ומה שקורה הבחור הזה תקף את בעלי כי הוא יהודי".
ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות מקרה אלימות בכביש שהתרחש בתחילת השבוע שבו היו מעורבים שני נהגים, נפתחה חקירה ונעצרו לחקירה שני המעורבים. אחד נעצר במקום האירוע והשני (נשוא פנייתכם) נעצר בפתח ביתו לאחר שעזב את המקום על דעת עצמו, כפי שסיפר לחוקריו. בהתאם לממצאי החקירה, הוא שוחרר בסיום חקירתו בתנאים מגבילים, ואילו החשוד שנעצר במקום הובא כבר למחרת מעצרו בפני בימ"ש, שנעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו במספר ימים. בימים אלו חוקרי המשטרה ממשיכים בביצוע כלל פעולות החקירה הנדרשות ביחס למקרה זה במטרה להגיע לחקר האמת".