הנער בן ה-14 מקרית יובל שקיבל דו״ח על סך מאות שקלים מעיריית ירושלים אחרי שמכר מלבי ברחוב, הוזהר על ידי העירייה מחזרה על ״העבירה״. אחרי הפרסום ב-mynet, התקפלה העירייה והמירה את הדו״ח המקומם ב״אזהרה״. ילדים ובני נוער המקימים דוכנים קטנים בשכונות ומוכרים בהם משקאות קרים או עוגיות היא מסורת ותופעה כלל עולמית המקובלת בעולם המערבי. למרות זאת, בכיכר ספרא מתעקשים להזהיר את הנער מפני חזרה על ״העבירה״.
1 צפייה בגלריה
הנער משמאל
הנער משמאל
הנער משמאל
(צילום: שלומי כהן, mynet)
מהעירייה נמסר: "המקרה נבחן בעיריית ירושלים ובהתחשבות במכלול הנסיבות הוחלט להמיר את הדו"ח באזהרה", תוך התעלמות מוחלטת מהמסורת שמקובלת בכל רחבי העולם, בה ילדים ובני נוער מעמידים דוכנים שכונתיים בהם הם מוכרים בדרך כלל לימונדה או עוגיות.
אמו של הנער מסרה: "הסיבה היחידה שבגללה היה לי חשוב לפרסם את הסיפור היא כדי שאחד הפקחים יראה את הסיפור של הבן שלי ויבין - לא למהר לרשום דו"חות. להפעיל שיקול דעת".
מוקדם יותר היום פרסמנו כי הנער חיפש עבודה במשך זמן רב וביום שישי האחרון מכר מתחת לביתו מלבי בחמישה שקלים לתושבי השכונה. זמן קצר לאחר מכן, ניגשו לנער 2 פקחים, ונתנו לו קנס בגובה 475 שקלים, בגין 'רוכלות ללא רישיון'. כאמור, לאחר הפרסום במיינט ירושלים העירייה החליטה לבטל את הדו"ח ולהמירו באזהרה.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 14:32, 08.11.20