עיריית ירושלים לא מאפשרת לכל זוגות להתחתן באתרים העירוניים - האופוזיציה מצאה פתרון: העירייה יצאה השבוע בפרויקט חדש שיסייע לזוגות שביטלו את החתונה אך הוביל לסערה בעיר. הסיבה: רק זוגות שנרשמו בבתי הדין הדתיים יוכלו להינשא במתחמים הללו. בעקבות זאת, בסיעת 'התעוררות' החליטו להקים מתחם חתונות אלטרנטיבי בהובלת חבר המועצה אדיר שורץ, ובשותפות עם מתחם התחנה הראשונה. המיזם הושק אמש (ד') ויתחיל לפעול בחודש אוגוסט.
2 צפייה בגלריה
חתונה, כלה
חתונה, כלה
כולם יוכלו להינשא במתחם
(צילום: shutterstock)
כזכור, השבוע פרסמנו כי פרויקט חדש בעירייה יסייע לזוגות המתחתנים לקיים את חתונתם לאחר שנאלצו לבטל אותה בשל משבר הקורונה. בין האתרים אותה מציעה העירייה: טיילת ארמון הנציב, גן הבונים ותצפית שבע הקשתות. אולם, על פי העירייה, רק זוגות שיירשמו לנישואין כדין יוכלו להינשא. "עיריית ירושלים שמחה לסייע בקיום חתונות של כל מי שנרשמו לנישואין כדין", מסרו.
"כשראינו את יוזמת העירייה בנוגע לחתונות במרחב הציבורי פרגנו מכל הלב. אין ספק שמדובר ברעיון נהדר. אבל כרגיל, הביצוע בעייתי. די מהר התברר שהשירות לא מיועד לכלל הזוגות, אלא מדיר זוגות שלא מעוניינים להתחתן דרך הרבנות, או שפשוט לא יכולים, כמו זוגות שבהם עולים מבריה"מ לשעבר, חברי קהילת הלהט"ב ואחרים", מסרו בסיעת התעוררות.
2 צפייה בגלריה
יוכלו להתחתן במתחם התחנה הראשונה
יוכלו להתחתן במתחם התחנה הראשונה
יוכלו להתחתן במתחם התחנה הראשונה
(צילום: רפי קוץ)
עוד הוסיפו: "אין ספק שיש פה בעיה שדורשת בירור לאומי, אך דווקא העירייה שיכלה להתעלות על הבעיה ולתת שירות לכולם, באה לברך ויצאה מקללת. המרחב הציבורי, והשירותים העירוניים הם של כלל התושבים, ללא הבדל דת גזע ומין. בתשלום לארנונה אף אחד לא נשאל על יהדותו או נטיותיו המיניות".
חבר המועצה, אדיר שוורץ: "שמחים שיש לנו את היכולת לאפשר לכל תושבי ירושלים שמחה, ללא תנאים. אנו מקווים שבעתיד כל שירותי העירייה יינתנו ללא כל אפליה פסולה. בתשלום הארנונה לא שואלים אף אחד שאלות מיותרות".
תגובת מתחם התחנה הראשונה: "אנו מבקשים להבהיר כי איננו לוקחים חלק בהתנגחויות פוליטיות. היוזמה מבקשת לחזק את העסקים הקטנים במתחם התחנה הראשונה, ולאפשר את קיום האירוע לכל הזוגות שיום שמחתם נפגע נדחה או בוטל. אנו רואים ביוזמה כמהלך עירוני וחברתי ואנו יותר משמחים לקחת בו חלק".
להרשמה לחצו כאן.