הרכבת הקלה בדרך לעמק רפאים: מועצת עיריית ירושלים בשבתה כמליאת ועדת התכנון והבנייה העירונית, אישרה הערב (רביעי) את תוואי ״הקו הכחול״ של הרכבת, כך שיעבור ברחוב עמק רפאים — סוגיה שבשנים האחרונים יצרה סביבה מחלוקת קשה בין תושבי האזור.
2 צפייה בגלריה
כך זה יראה
כך זה יראה
כך זה יראה
(הדמיה: צוות אב לתחבורה)
בעמוד הפייסבוק שמלווה את המאבק למען מעבר הרכבת ברחוב מטעם התושבים נכתב: ״ניצחנו! תודה גדולה לכם, לכל אחד ואחת, על התמיכה והרוח הגבית האדירה שנתתם לנו לכל אורך הדרך. עברנו את המשוכה הקשה ביותר. נשאר לנו אישור של הוועדה המחוזית ! תחל שנה וברכותיה״. אלעד מלכא, חבר מועצת העיר מטעם התעוררות אמר: ״זהו יום חג לירושלים, אישרנו כעת במועצת העיר את תכנית העברת הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים. כמובן שחשוב לעשות זאת תוך ניהול העבודות שתפגע כמה שפחות בתושבים ובעסקים.הקו הכחול הוא עורק תחבורה חיוני לעשרות אלפי תושבים בגוננים, תלפיות וגילה, וזוהי החלטה שמשרתת קודם כל אותם. תוך שמירה על פארק המסילה וחידוש רחוב עמק רפאים לטובת כלל תושבי העיר. עמדנו בעמדתנו זו לאורך כל הדרך, למרות קולות בניהם גם ראש העירייה, שבשם אינטרסים צרים, ניסו לדחות את הקמת הקו עד דלא ידע. אני שמח שהאינטרס הציבורי הרחב גבר בסופו של דבר. נפעל במקביל לתת סיוע לבעלי העסקים והתושבים, להקמת קרן פיצויים ולהנגשת שירותים מקומיים בצורה מקוונת״.
2 צפייה בגלריה
מפגינים נגד מעבר הרכבת ברחוב
מפגינים נגד מעבר הרכבת ברחוב
מפגינים נגד מעבר הרכבת ברחוב
(צילום ארכיון: יח"צ)
עבודות התשתית של הקו הכחול צפויות להתחיל ב-2021, והוא מתוכנן לחצות את ירושלים משכונת גילה ותלפיות בדרום ועד לרמת אשכול ורמות בצפון ירושלים. בין חברי המועצה שהתנגדו למעבר הרכבת ברחוב נמנו יוחנן ויצמן, לורה ורטון ופלר חסן נחום.