המחלקה לאנשים עם מוגבלות באירוע סיום שנה לאנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם. באירוע השתתפו למעלה מ- 550 בני משפחה שנהנו מחוויה מיוחדת בלב הטבע הקסום של הגן הבוטני.
לאירוע סיום השנה ב- "Wonder Park" שבגן הבוטני השתתפו מעל 550 בני משפחה של ילדים ובוגרים עם מוגבלות שלקחו חלק בחוויה של קסם ואשליות בלב הטבע המיוחד שבגן הבוטני. המשפחות נהנו ממופע אקרובטיקה, מוסיקה קסומה, אטרקציות חדשניות לילדים, מתחם בניית ספות, חוויות תלת ממד, פעילויות לילדים וטיול משותף ברחבי הגן.
האירוע השנתי הוא פרי יוזמתם של עובדי המחלקה לאנשים מוגבלות, אשר זיהו את אתגר הבילוי המשפחתי במהלך החופש הגדול ותקופת "בין הזמנים", אתגר המתעצם במיוחד בשל הצורך בהתאמת הפעילות לכלל בני המשפחה.
אירוע הקיץ של המרכז למשפחה בגן הבוטני אפשר למשפחות שלמות להגיע יחד, וליהנות מפעילות משותפת וחוויה משפחתית מגבשת. כל משתתף קיבל כובע ייחודי של המרכז למשפחה והמשפחות יכלו לזהות בקלות משפחות הדומות להן ושותפות לאותה חוויה. בנוסף, נפגשו המשפחות עם הצוות המקצועי של המחלקה המעניק להם שירות בשגרה, אך הפעם בתוך מרחב שונה של פנאי והנאה. המפגש יצר חיבור מיוחד ואפשר לראות את צרכי המשפחות מזווית חדשה ושונה.
המשפחות חלקו ביחד חוויה משפחתית קסומה, לקחו פסק זמן מהשגרה והתמסרו לאווירה המיוחדת ולבילוי המהנה. בסיום האירוע הודו המשפחות הנרגשות לצוות על ההשקעה ועל ההזדמנות המיוחדת. ש', אמא לילד עם מגבלה, שיתפה בקשיים עימם התמודדה במהלך החופש הגדול עם הילדים: "הצלתם לי את סוף אוגוסט, נתתם לי אוויר לנשימה שהיה לי חסר כל כך בחודש הזה". במשפחה נוספת ציינו ההורים כי ציפו לאירוע כל הקיץ והודו בהתרגשות על ההזדמנות שניתנה להם לצאת לבילוי משותף של הילד עם המוגבלות יחד עם אחיו.
המרכז למשפחה מספק מענה קהילתי וחברתי למשפחות של ילדים ובוגרים עם מוגבלות, מתוך הבנה כי בן משפחה עם מוגבלות משנה את התנהלות המערך המשפחתי. המרכז שם דגש על המשפחה המטפלת: ההורים, האחים והאחיות ונותן מקום לאתגרים הייחודיים עמם הם מתמודדים. המענה שניתן במרכז כולל קבוצות תמיכה, פעילויות פנאי והפוגה, ערבי מידע, מרכז למיצוי זכויות ויצירת קהילה שנותנת תחושת שייכות ושותפות. בין הפעילויות המתקיימות: סדנת הורות מקרבת להורים לילדים עם מוגבלות, קבוצה לאחים בוגרים המטפלים באחיהם עם מוגבלות, הפנינג קיץ בשיתוף מינהל קהילתי "מיתרים" וערב זוגות ייחודי הנותן להורים זמן לבילוי ועבודה זוגית משותפת.
ראש העירייה ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים משקיעה במשפחות המיוחדות באהבה גדולה. אנו מודעים לאתגרים הכרוכים בטיפול בבן משפחה עם מוגבלות ופועלים לשיפור רווחתן ואיכות חייהן של המשפחות באמצעות מיזמים קהילתיים ופעילויות ייחודיות. נמשיך ונשקיע בפיתוח ובעשייה למען המשפחות היקרות, על מנת לייצר למענן מרחב קהילתי תומך, מסייע ומעצים".