משחק החיים: בחסידות בעלז מחלקים מכשירים למדידת החמצן בדם ובלוני חמצן, כדי למנוע אשפוז של חולי קורונה בבתי חולים. המטרה: לא לחשוף אותם בפני הרשויות, שכן אז רבים ייאלצו להיכנס לבידוד.
בחודש מאי פרסמנו כי קיצונים בציבור החרדי בעיר מסרבים להיבדק לקורונה. במשרד הבריאות הכחישו, אולם בהמשך התברר כי בקרב חסידי בעלז, שאלפים מהם גרים בקרית בעלז וברוממה, יש רבים המסרבים לעבור בדיקת קורונה.
2 צפייה בגלריה
חרדים
חרדים
מסרבים להיבדק
(צילום: shutterstock)
בכיר בחסידות הסביר כי כל אדם שמתגלה כחולה גורם ל"ביטול תורה", כלומר לסגירה כמעט מיידית של מוסדות החינוך שבהם הוא עובד, או שבהם לומדים ילדיו.
יתרה מזאת, לאחר שמתברר כי יש חסיד בעלז חולה, הדבר גורם לביקורת חריפה מצד שאר הציבור החרדי וגם לדרישה של קופת החולים לעבור למלונית קורונה.
בחודש מאי הובא למנוחות רב בכיר בחסידות שהיה חולה בקורונה, לא הגיע לבית חולים ונפטר בביתו. במהלך הלוויה נצפו הרבי מבעלז ועוד עשרות מחסידיו כשהם ללא מסכות ולא שומרים מרחק. בשבועות האחרונים הלכו לעולמם מספר חסידי בעלז נוספים, ואחדים מאושפזים במצב קשה.
2 צפייה בגלריה
בית הכנסת של בעלז. "אצלנו אין מתים כמו  לאחרים שנבדקים"
בית הכנסת של בעלז. "אצלנו אין מתים כמו  לאחרים שנבדקים"
בית הכנסת של בעלז. "אצלנו אין מתים כמו לאחרים שנבדקים"
(צילום: עמית שאבי)

הסיבות להסתרת ההידבקות בנגיף

סגירת מוסדות חינוך ביקורת מהמגזר החרדי דרישת פינוי למלונות
כדי למנוע אבידות, אך להמשיך להימנע מבדיקות ואשפוז, נקנו מדי חמצן (סטורציה) ובלוני חמצן. אלה שסובלים מתסמינים מקבלים את הציוד בהשאלה. החולים מתבקשים לבצע ניטור מתמיד ולוודא שרמת החמצן בדמם אינה יורדת אל מתחת ל־90. במקרה שיש קושי בנשימה הם נעזרים בחמצן. רק אם רמת החמצן יורדת אל מתחת 90 הם נדרשים להגיע לבית חולים באופן מיידי.
בכיר בחסידות שהיה מעורב ביוזמה: "כל אלו שבאו אלינו בטענות שאנחנו לא נבדקים, רואה בעצמו שאצלנו אין מתים כמו אצל אחרים שכן נבדקים".