בתביעה שהגישו נשות הכותל נגד הקרן, על בידוק מפלה בכניסה לכותל וחיפוש מכוון של ספר תורה, פסק בית משפט השלום אתמול (רביעי), כי למאבטחים בכניסה לכותל ייאסר לערוך חיפוש שאינו לצורך ביטחוני ומטרתו איתור ספר תורה.
3 צפייה בגלריה
יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל
יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל
יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל
(צילום: הילה שילוני)
ענת הופמן, אחת התובעות ויו״ר נשות הכותל: ״לראשונה, לא תוכל הקרן למורשת הכותל לאכוף מדיניות קיצונית, מפלה ומדירה כלפי נשים בכותל המערבי ולא יפשפשו בחפציהן של נשות הכותל במטרה לאתר ספר תורה, כאילו היה פצצה מתקתקת. מברכות את בית המשפט על ההחלטה החשובה. זוהי בשורה ענקית עבור כל מי שחופש הדת והשוויון לנשים חשובים לו. אנחנו מברכות את בית המשפט על ההחלטה החשובה. נמשיך לקרוא בתורה כדרכנו בכותל המערבי ולהשמיע קול נשי בכותל ובכל מקום״.

3 צפייה בגלריה
נשות הכותל
נשות הכותל
נשות הכותל
(צילום: אלכס קולומויסקי)

בפסיקה כאמור, קבע בית המשפט כי למאבטחים בכניסה לכותל המערבי אסור לחטט בתיקי הנכנסים על מנת לאתר ספר תורה, זאת בדיון שנערך בתביעה של נשות הכותל כנגד הקרן למורשת הכותל המערבי, על בידוק מפלה. נשות הכותל טענו כי הקרן למורשת הכותל נוהגת במדיניות קיצונית, מפלה ומדירה כלפי נשים בכותל המערבי באמצעות חיפוש בחפציהן במטרה לאתר ספר תורה, כאילו היה פצצה מתקתקת.
עוד בחדשות:
עו"ד אורי נרוב, מנהל המחלקה המשפטית מרכז הרפורמי לדת ומדינה, בא כוחן של נשות הכותל: ״פסק הדין שניתן היום מבהיר בצורה חד משמעית וברורה שאסור למאבטחים לבצע בידוק בכניסה לכותל כדי לאתר ספרי תורה בכליהם ועל גופם של כלל באי הכותל ובכללן נשות הכותל, ושכל ניסיון לאכוף באמצעות הבידוק הביטחוני את הנוהל הבלתי חוקי של רב הכותל האוסר על הכנסת ספרי תורה לרחבת הכותל כדי למנוע מנשות הכותל להתפלל בראשי חודשים כמנהגן בעזרת הנשים בכותל – הוא בלתי חוקי ופסול".

3 צפייה בגלריה
נשות הכותל
נשות הכותל
נשות הכותל
(צילום: אלכס קולומויסקי)

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: ״נשות הכותל הגישו תביעה אישית נגד רב הכותל והקרן למורשת הכותל המערבי, תביעה שנדחתה על הסף. בית המשפט שיקף את המציאות הקיימת בהתאם להחלטת בג"ץ, שבה המאבטחים הביטחוניים אוכפים את הביטחון, והסדרנים אוכפים את הנהלים. בית המשפט קבע כי הנוהל של אי הכנסת ספר תורה הינו נוהל חוקי. נשות הכותל הופכים את כישלונן לניצחונן. יצוין כי התביעה של נשות הכותל הוגשה לפני כשלוש שנים״.