קשה בלעדיה: מיום ראשון הקרוב, 9 בפברואר, הרכבת הקלה בירושלים תבצע מספר ימי הרצה הנדרשים לקבלת היתר בטיחותי מגופי בקרה בינלאומיים להפעלת הקו המשודרג. המשמעות: הירושלמים ייאלצו להשתמש באמצעי תחבורה אחרים.
בימים אלה, מסבירים במשרד התחבורה, ינועו רכבות על המסילה אך ללא נוסעים. לכל אורך הקו לא יופעלו נסיעות רגילות ולא ניתן יהיה לעלות לרכבת. לנוסעים יוצעו חלופות, באמצעות קווי אוטובוס בשירות מיוחד וכן יורחבו ויתוגברו קווי האוטובוסים הקיימים. דיילים יוצבו בתחנות לסיוע במידע ובהכוונה לנוסעים.
שירות האוטובוסים החלופי שיפעל במהלך ההשבתה:
• מקטע צפוני – תגבור קווים קיימים
• פסגת זאב - תגבור קווים קיימים: 22, 25, 49, 65, 66, 540, 541
• בית חנינא - תגבור קו 274
• מקטע מרכזי - בנוסף לקווי אוטובוס הפועלים בשגרה, יופעל שירות חליפי זמני: קווים 500 ו-501 (זהים במסלול) - מגבעת המבתר, דרך מרכז העיר לתחנה המרכזית, קו 502 – מהתחנה המרכזית, לעירייה ובחזרה לתחנה המרכזית וקו 503 – מגבעת המבתר לעירייה ובחזרה לגבעת המבתר
• מקטע דרום מערבי - הארכת הקווים 20, 21, 23, 24, 27, 29 מדרום מערב העיר לאזור התחנה המרכזית ותחנת הטורים (בקרבת שוק מחנה יהודה)
קראו גם:
במהלך נסיעות ההרצה יתבצעו בדיקות בטיחות לכלל מערכות הרכבת הקלה. החל מה-14.2 (יום שישי) ייפתח הקו לנוסעים במתכונתו הקודמת, מפסגת זאב עד הר הרצל. במקטעי הארכות, מפסגת זאב ועד נווה יעקב ומהר הרצל עד הדסה עין כרם, יימשכו הרצות לצורך השלמת הבדיקות הבטיחותיות, ללא נוסעים, עוד מספר ימים נוספים. עם סיום ימי ההרצה, הקו ייפתח במלואו לנסיעת נוסעים, משכונת נווה יעקב בצפון עד לביה"ח הדסה עין כרם בדרום.
ויש תקווה לעתיד: עם הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה, בצפון משכונת פסגת זאב לשכונת נווה יעקב ובדרום מהר הרצל לביה"ח הדסה עין כרם, יתווספו לקו 7 קילומטרים של מסילות ובהם 12 תחנות חדשות: 4 בצפון, בשכונת נוה יעקב ועוד 8 בדרום מערב העיר, המשרתות את קריית יובל וקריית מנחם, צומת אורה, ושתי תחנות בדרך להדסה עין כרם, במפלצת ובכניסה לקריית מנחם.