חיים מזרחי, מי שהותקף לכאורה על ידי שני בלשים ממחוז ירושלים במהלך מחאה שהתקיימה במגזר החרדי בשכונת גאולה, העיד השבוע (ראשון) בבכי במהלך דיון במשפט שמתנהל נגד תוקפיו.
3 צפייה בגלריה
הצעיר שנעצר
הצעיר שנעצר
מזרחי
(צילום: לירן תמרי)

בחודש ינואר 2022, התרחשו הפרות סדר במהלך מחאה שנערכה בשכונת גאולה ובמהלכה מזרחי נעצר באלימות קשה לאחר שהעיר לבלש כי רכבו פגע ברכב אחר וגרם לו נזק. בתיעוד מצלמת אבטחה תועד הבלש מכה בו בעוצמה. באותה עת, במשטרה הגיבו למקרה וטענו כי ״במהלך נסיעתם ומטרים ספורים לפני זירת הפרת הסדר, פגע רכב המשטרה ברכב אחר ומספר אזרחים, ביניהם החשוד הפנו את תשומת לב השוטרים לכך. לאחר שיושבי הרכב הסמוי הזדהו כאנשי משטרה, נותר החשוד שהחל מגדף את אחד הבלשים וכשביקש לעכבו בשל כך, החל החשוד לתקוף את השוטר באלימות״.

(תיעוד האירוע, מתוך מצלמות האבטחה)
מזרחי תיאר את הרגעים בהם עוכב על ידי השוטרים והוכנס לניידת המשטרה: ״ניסיתי להדוף וקיבלתי פיצוצים מכל עבר. אני זוכר את השוטרת, שלא ידעתי שהיא שוטרת עם שנאה בעיניים - הכניסה לי אגרוף ורק פיצוצים, גררו אותי כמו כלב, שוטר אחד התיישב עלי בניידת. הבנתי שאם אני לא אסתום את הפה פשוט אמשיך לקבל פיצוצים. הגעתי לתחנה והתחננתי לדבר עם אמא שלי כי היא דואגת, התייחסו אלי כמו אל רוצח״.

3 צפייה בגלריה
השופטת עדי בר טל
השופטת עדי בר טל
השופטת עדי בר טל
(צילום: דוברות בתי המשפט)

במשטרה החליטו לעצור את עובר האורח ולהשאירו בתחנה על מנת להביאו לדיון בבית משפט בטענה כי ״היה מעורב בהפגנה אלימה והפרעה לשוטר״. שופטת בבית המשפט, עדי בר טל הופתעה מבקשת המשטרה להאריך את מעצרו - זאת לאחר שהוצגו לקצין המדורה בתחנה תיעודים אשר מוכיחים כי לא נקט באלימות כלפי השוטרים.

״תמונה קשה של התנהלות המשטרה״

השופטת כתבה בהחלטתה: ״לפני בקשה לשחרור בתנאים של המשיב כאשר נטען כי המשיב היה מעורב הפגנה אלימה תוך הפרת הסדר הציבורי והפרעה לשוטר. כמו כן, הוחשד המשיב בתקיפת שוטר. במהלל הדיון הציג ב"כ החשוד תיעודים המתארים את האירוע. סרטונים אלו, הוצגו לקצין המשטרה בתחנת המשטרה, למרות האמור, בחרה המשטרה שלא לשחרר את המשיב. מייד עם קבלת הסרטונים אלא הביאה אותו היום, לאחר לילה במעצר לשחרור בתנאים".

3 צפייה בגלריה
התיעוד במאה שערים
התיעוד במאה שערים
מתות תיעוד האירוע
(צילום: מצלמות האבטחה)

״מהסרטונים שהוצגו בפני עולה תמונה קשה המעוררת תהייה רבה באשר להתנהלות המשטרה והשוטרים שנכחו מקום. המשיב הנדון כלל לא קשור להפגנה, משיב זה עמד על המדרכה במרחק רב מההפגנה ופנה לרכב שנסע על הכביש לאחר שזה לטענתו פגע ברכב אחר ולא עצר לשים פרטים על גבי הרכב האחר״.
עוד בחדשות:

״המשיב בעדינותו הרבה פנה ליושבי הרכב, והפנה את תשומת ליבם. לאחר ההתעלמות, שוטר מהרכב דחף את המשיב וחזר לנסוע ברכב. המשיב התרחק משם, כנראה אמר משהו מסוים שגרם לאותו שוטר לצאת מהרכב, לגרור את המשיב באלימות רבה, ביחד עם שוטרת נוספת, וביחד עם כוח נוסף להפליא את מכותיהם במשיב״.
נגד שני הבלשים הוגש כתב אישום לפיו ״בתחילת חודש ינואר 2022 התקיימה הפגנה של הציבור החרדי בשכונת גאולה. אותה עת, במרחק מה מההפגנה, יצא המתלונן מהחנות בה הועסק ועמד על המדרכה הסמוכה אליה. סמוך לאחר מכן, חלפה במקום ניידת "סמויה" שהייתה בדרכה לאזור ההפגנה, בה נהג קצין הבילוש ועל ידו, במושב הנוסע, ישבה שוטרת. השניים היו לבושים בבגדים "אזרחיים" וללא כל סימני זיהוי המעידים על כך כי הם שוטרים בתפקיד, כפי שהיה אותה שעה. בשל פקק תנועה שנוצר ברחוב, עקף קצין הבילוש את טור המכוניות שעמד לפניו ופגע ברכב אחר שעמד בפקק״.