הוועדה המקומית לתכנון ובנייה המליצה היום (רביעי) על תוכנית קירוי כביש בגין. במסגרת התוכנית, יקורה קטעו המרכזי של הכביש בין מחלף גבעת מרדכי למחלף גבעת שאול. מעל קטע הכביש שיקורה בצמוד לאוניברסיטה בגבעת רם יוקם כפר היי־טק וביוטק בשטח של כ-70,000 מ"ר.
3 צפייה בגלריה
הדמיית הקירוי
הדמיית הקירוי
הדמיית הקירוי
(הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים )
בעיריית ירושלים אומרים כי ״הקירוי חייצור רצף אורבאני. מעל מה שהיום הוא כביש סואן וציר תחבורה העובר במרכזה של העיר, יוקם פארק ציבורי שיתחבר לרצף ירוק של אזורים ירוקים מדרום העיר ועד צפונה. קירוי בגין הופך משאב קרקע חשוב ממטרד ומפגע לאזור פורה ומפרה. פארק התעשייה המתקדמת של האוניברסיטה העברית (ההוג'יטק) יפגוש את הפארק במרכזו לצד גן גיאולוגי שיקשר בין הפארק לבין המכון הגיאולוגי".
3 צפייה בגלריה
כך זה יראה
כך זה יראה
כך זה יראה
(הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)
עוד אומרים כי ״על פני שטח הקירוי יתקיימו מעברים לטובת הציבור ובפארק רחב הידיים שישתרע על כ-70 דונם ויכלול מסלולי אופניים, הליכה ושטחים ירוקים רבים. בנוסף, יוקמו במסגרת התוכנית שטחי מגורים, מלונאות, מסחר, דיור מוגן, מבני תעסוקה ומבני ציבור בדגש על תעשיות עתירות ידע. התוכנית תאפשר הוספה של כ-2000 יח"ד למשפחות ולצעירים, כ-250 יח"ד לדיור מוגן, כ-300 חדרי מלון וכן כ-10,000 מ"ר עבור מסחר״.
3 צפייה בגלריה
כביש בגין
כביש בגין
כביש בגין
(צילום: אדווה חולי)
"תוכנית קירוי כביש בגין היא תוכנית אסטרטגית המהווה נדבך חשוב נוסף בקידום העיר לעבר עתיד טוב יותר. התוכנית תסיר מפגע סביבתי תוך שהיא מוסיפה שטחים ירוקים רבים לעיר, לרווחת הציבור, ותוך ניצול קרקעות בצורה מיטבית. בנוסף היא תגדיל את היצע הדירות, המסחר, התעסוקה והמלונאות, תוך שילוב ריאות ירוקות נוספות", אמר ראש העירייה משה ליאון.