רוצים להתאמן להיות נינג'ה בשבת ואולי להפוך ליובל שמלא? סעו לתל אביב: העירייה מתכננת להקים מתחם ספורט אתגרי בגן הפעמון, אך החרדים כבר לוחצים לסגור אותו בשבת.
2 צפייה בגלריה
יובל שמלא
יובל שמלא
יובל שמלא
(צילום: אורן אהרוני)

ישיבת הצעקות

"ידיעות ירושלים" חושף את הפרוטוקול מהדיון הסוער שנערך לפני שהוועדה המקומית דנה בנושא. מתברר כי במינהל 'גינות העיר' התנגדו עקרונית לתוכנית, בין השאר משום שלטענתם לא נעשה שיתוף ציבור בנוגע להפעלה בשבת. כאשר חברי המועצה התכנסו לדיון הטיח יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ' ('התעוררות') בסגן ראש העירייה אלישע פלג (ליכוד): "תפסיק להטיל אימים על אנשים פה, אף אחד לא מפחד ממך". "אתה קשקשן בריבוע, בחיים לא תהיה ראש עיר", השיב פלג. "רק בזמן שיש לך אינטרס מסוים, לעשות רושם על התושבים של המושבה הגרמנית שאתה חושב שהם הלקוחות שלך בבחירות הבאות, בשביל זה אתה בא. הכל אצלך פוליטי".
2 צפייה בגלריה
גן הפעמון
גן הפעמון
גן הפעמון
(צילום: שלומי כהן)
לאחר שנרגעו הרוחות אמר נציג המינהל הקהילתי, אליאס מסינס: "אנחנו רואים כמה משפחות משתמשות בשטחים האלה, וזה אומר שבשבת דונם וחצי של שטח יקר מאוד בפארק הזה יהיה סגור, נעול, אף אחד לא יוכל להתקרב אליו וזה מאוד חבל".
פלג דווקא צידד בתושבים החילונים, ואמר: "אפילו הדתיים כשעולים לתורה בשבת תורמים כסף ביום זה. באותה מידה אפשר גם לשלם בכרטיס אשראי בשבת. אנחנו צריכים להיות פלורליסטים, אנחנו צריכים להיות סובלניים לכל האנשים החיים בעיר הזאת".
אלא שבשלב הזה החלו חברי המועצה החרדים להתנגד לפתיחת המתחם בשבתות. "המקום הזה הוא מתקן עירוני", אמר נציג חסידות גור, יוחנן ויצמן. "המתקנים העירוניים סגורים בשבת. אז יהיה מתקן שיהיה סגור בשבת במושבה הגרמנית. לא יקרה אסון".
יו"ר הוועדה, הרב אליעזר ראוכברגר ('דגל התורה'), אמר: "אני בהחלט רגוע. מכיוון שזה הולך להיות פרויקט עירוני אני חושב שזה בוודאי ייפול בתוך המסגרת של הסטטוס קוו".
מהעירייה נמסר: "אנו מקדמים תכנון לבניית קיר טיפוס בגן הפעמון לרווחת התושבים. הקיר נמצא בהליך תכנוני, וסוגיית הפעלת המתחם כלל לא עלתה מאחר שאין כל אספקט של חילול שבת במתקן. לכן אין בסיס לטענה שהועלתה".