פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד תושב ירושלים בן 56 בגין הבאת אדם לידי עיסוק בזנות בנסיבות מחמירות, הטרדה מינית, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות לאחר ועבירות נוספות. כתב האישום החריג בהיקפו, כולל 32 עמודים ו-12 אישומים, הוגש לאחר שבמהלך מספר שנים, פתח מספר חשבונות פייסבוק בדויים במטרה לפנות לנשים, ליצור עימן קשר ולקבל מהם תמונות אינטימיות ובשלבים מאוחרים יותר – אף להיפגש עימן. שריפי מואשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות לאחר, הבאת אדם לידי עיסוק בזנות בנסיבות מחמירות, הטרדה מינית, פגיעה בפרטיות ומסירת מידע כוזב ממחשב.
1 צפייה בגלריה
סחט עשרות נשים
סחט עשרות נשים
סחט עשרות נשים
(צילום: shutterstock)
על פי האישום הראשון, שריפי פתח חשבון פייסבוק פיקטיבי בשם "ורד מונטוב". בחודש יולי 2013 פנתה מתלוננת בת 24 לחשבון הפייסבוק של "ורד מונטוב" אותו הפעיל שריפי וסיפרה לה על קשייה הכלכליים "הנאשם, באמצעות הדמות הפיקטיבית "ורד מונטוב" הציע למתלוננת להיות "שפחת מין" בתמורה לתשלום וזאת ביודעו כי אין בכוונתו לשלם לה עבור שירות זה. בהמשך, ביקשה "ורד מונטוב" מהמתלוננת לשלוח לה תמונות עירום של עצמה. בהיות המצוקה כלכלית ונוכח מצג השווא, שלחה המתלוננת ל"ורד מונטוב" מספר תמונות בתנוחות שונות, בעירום מלא."
במקרה אחר פנה שריפי, באמצעות חשבון שפתחת תחת זהות נשית, לאם חד הורית והציע את עצמו, תחת הזהות הנשית כעובדת במשרד העוסק בשידורך בין "ספונסרים" שהינם בעלי יכולת כלכלית והציע לה לקיים מפגשים מיניים תמורת "כסף רב". "במהלך חודש אוגוסט 2016 נוכח מצבה הכלכלי הקשה שהשתכנעה ג ופנתה באמצעות המסנגר בפייסבוק לנאשם תחת זהותו הפיקטיבית "רינן בן סימון" בהאמינה כי "רינת בן סימון" היא אכן מנהלת משרד המתווך בין "ספונסרים" לנשים, ובכוונה לקבל ממנה פרטים אודות המפגשים. הנאשם תחת זהותו הפיקטיבית "רינת בן סימון" הציע לג' להיפגש עם "רובי" ( שם שאימץ לעצמו שריפי), גבר "מבוסס מאוד" המתגורר באחוזה במודיעין ועוסק בייצור וייבוא מוצרים מחול וזאת ביודעו כי לא קיימת דמות כזו ובזמן שבכוונתו להזדהות בעצמו כ"רובי" במסגרת המפגשים העתידיים בינו לבין ג'.
הנאשם בדמותו הפיקטיבית "רינת בן סימון" סיכם עם ג' כי בתמורה לארבעה מפגשים עם "רובי" למשך שעתיים כל אחד, תקבל בתום כל המפגשים תשלום של 4,000 שקלים וזאת ביודעו כי אין בכוונתו לשלם לג' עבור שירות זה. נוכח מצב השווא האמור, ג' הסכימה להצעה ובנחיית "רינת בן סימון" פנתה ל"רובי" באמצעות יישומן וואצאפ ותאימו מפגש" "רובי" שהרי הוא שריפי קיים עם ג' עשרות מפגשים מיניים, שלא שילם עבורם כפי שהבטיח. בפרקליטות מציינים כי ״הנאשם נהג להשתמש בתמונות שקיבל במרמה לצורך פעולות מרמה נוספות ושלח אותן תחת זהויותיו הפיקטיביות לנשים וגברים שונים ללא אישורן והסכמתן של הנשים מהן קיבל תמונות אינטימיות אלו. בנוסף, תחת מספר זהויותיו הפיקטיביות ברשת, פנה הנאשם בתחכום ובשיטתיות לנשים שונות, רובן נשים חד הוריות, והציג עצמו במרמה כנשים בעלות משרד המשדך בין גברים בעלי יכולת כלכלית ובין נשים בעלות קשיים כלכליים לצורך מפגשים מיניים. הנאשם תחת אותה זהות פיקטיבית הציע לאותן נשים להיפגש עם גברים ובתמורה למפגשים המיניים לקבל תשלום כספי. עוד הוא טען בפניהן כי באפשרותן לחתום על חוזה התקף לשנה לפיו בתמורה לקיום מפגשים מיניים קבועים הן יקבלו תשלום חודשי קבוע והטבות נוספות- זאת בעוד הוא יודע כי הן זקוקות לכסף. בפועל, הנאשם היה זה שנפגש עם הנשים בזהויות בדויות, קיים איתן יחסי מין ללא שנתן להן כל תמורה על אף מה שהוסכם ביניהם״.
עוד הוסיפו בפרקליטות כי ״לאורך כל תקופת הקשר של הנשים עם הנאשם, ועל מנת שיוסיפו להיפגש עמו, המשיך הנאשם להציג לנשים מצגי שווא ולהבטיח הבטחות שונות אשר לא היה בכוונתו לקיים. כמו כן, הוא הציע לנשים, באמצעות דמויות פיקטיביות, להיפגש עם גברים נוספים תמורת תשלום. הוא הנחה את חבריו לפנות לנשים כביכול בתיווכן של אותן דמויות ולתאם איתן מפגש״.