הפשיעה החמורה מציפה את רחובות ירושלים בשבועות האחרונים עם 5 אירועי ירי על רקע פלילי שהובילו להרוג ולפצועים בדרגות פציעה קשות. מצפון לדרום, חלק מאירועי הירי התרחשו בצירים מרכזיים ולעיני כל.
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע סמוך לבית צפאפא
זירת האירוע סמוך לבית צפאפא
זירת האירוע בבית צפאפא
(צילום: דוברות המשטרה)

דרך חברון: ניסיון חיסול

שלשום בלילה, ה-28 באפריל, שוטרי תחנת עוז של מחוז ירושלים הוזעקו לאזור מנזר מר אליאס ברחוב דרך חברון בעקבות דיווח על אירוע ירי על רקע פלילי. כתוצאה מכך, שני תושבי מזרח ירושלים, נפצעו באורח קשה ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. שוטרי מחוז ירושלים החלו בסריקות אחר חשודים במעשה ובאיסוף ממצאים וראיות באזור. לאחר פעולות חקירה ראשוניות וסריקות, שוטרי תחנת הראל איתרו ועצרו על כביש 1 שני חשודים (27,18 תושבי אזור ירושלים) ורכב שעל פי החשד היו מעורב באירוע הירי. שני החשודים שנעצרו על ידי השוטרים הועברו לחקירה ביחידה ללחימה בפשיעה של מרחב קדם.

אירוע הירי סמוך לגילה

בית צפאפא, העליה לגילה: 6 פצועים קשה

ב-9 באפריל, שישה בני אדם בגילאי 19 עד 50 נפגעו מירי בסביבות השעה חצות, ברחוב דב יוסף המוביל לשכונת גילה. במשטרה אמרו כי הירי באזור התפר שבין השכונות בית צפאפא וגילה נבע כנראה מסכסוך חמולות. חובש רפואת חירום במד"א רועי בן שוהם, סיפר: "הגענו במהירות למקום וראינו חמישה פצועים שוכבים, חלקם ברחוב על המדרכה וחלקם בחצר של בית. הם היו כולם בהכרה מלאה וסבלו מפצעי ירי. ביצענו מיון ראשוני בשטח, הענקנו להם טיפול ראשוני מציל חיים ופינינו אותם בדחיפות לבתי החולים כשמצבו של אחד קשה, שלושה בינוני ואחד קל".

מחסום מ.פ שועפאט: הרוג

ב-21 באפריל, צעיר שנפצע מאלימות הובא ללא רוח חיים למחסום שועפט צוותי הרפואה של איחוד הצלה ביצעו בו החייאה. מוישי פולק, אבי ג'יאן, ודני שמואלי חובשי איחוד הצלה שהשתתפו בפעולות ההחייאה סיפרו: "הפצוע הובא למחסום ברכב לאחר שלדברי הנהג הוא נפצע אנוש כתוצאה מאלימות. ביצענו בו פעולות החייאה ולאחר מכן הוא פונה באמבולנס של איחוד הצלה לבית החולים הדסה הר הצופים תוך כדי המשך פעולות החייאה - בכניסה לבית החולים נקבע מותו עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל".

3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בדרך חברון
זירת האירוע בדרך חברון
זירת האירוע בדרך חברון
(צילום: דוברות המשטרה)

עטרות: ריב חמולות

ב-23 באפריל, בשעה 23:37 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על גבר שנפצע בארוע אלימות ברחוב היצירה באיזור התעשייה עטרות. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שערי צדק, גבר כבן 45 במצב בינוני, עם פציעה חודרת. גם כאן ההערכה היא שמדובר בריב חמולות.
3 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום: רועי אלמן)

אבו תור: סכסוך בין הורי ילדים


במקרה נוסף שהתרחש בשכונת אבו-תור ב-24 באפריל, המשטרה עצרה 3 חשודים באירוע אלימות וירי שכתוצאה ממנו נפצעו מספר מעורבים בדרגות פציעה שונות ופונו לטיפול בבית החולים. על פי החשד, הרקע שקדם לאלימות והירי היה סכסוך בין ילדים של שתי משפחות המתגוררות במקום. כוחות משטרה מתחנת עוז של מחוז ירושלים, הוזעקו למקום ולאחר סריקות ופעולות חקירה מהירות שבוצעו, נעצרו על ידי השוטרים 3 חשודים (2 בגירים וקטין, תושבי אבו תור). שלושת החשודים שנעצרו על ידי השוטרים הועברו לחקירה בתחנת עוז.