במהלך בדיקה שגרתית של מונית, שנערכה לאחרונה בכניסה לעיר, התגלו בתוכה סמים. למרבה התדהמה, בדיקה קצרה העלתה כי החשוד הוא לוחם לשעבר בימ"מ, יחידת העילית של המשטרה. במהלך דיון בבית המשפט, שבו ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו, נחשפו פרטי המקרה. מתברר כי במסגרת מחסום שגרתי בכביש 1 שוטרים ממחוז ירושלים עיכבו נהג מונית לתשאול.
1 צפייה בגלריה
משטרה בירושלים, שוטרים
משטרה בירושלים, שוטרים
החשוד בסחר בסמים היה בעבר צלף בימ"מ
(צילום: shutterstock)
במהלך האירוע טענה אחת השוטרות כי היא חשה בריח חריף של סם. חיפוש במונית חשף שקיות רבות ובתוכן חומר החשוד כסם, במשקל כולל של 807 גרם. במהלך החיפוש נתפס גם כסף מזומן בסכום של 14 אלף שקל.
בתחילה ניסה נהג המונית לטעון כי נוסע שכח את החומר ברכבו. הוא אמר כי אין אפילו אדם אחד שיוכל להעיד כי מכר לו סמים וכי אחד מלקוחותיו השאיר את החומר במושב האחורי, וכאשר הבחין בכך העביר את החומר למושב הקדמי.
אבל ככל שהתקדמה החקירה התחזק החשד כי הנהג אחראי לאחזקה של סמים שלא לצריכה עצמית. בשל הכמות הגדולה של החומר מיוחסת לו גם עבירה חמורה של סחר.
כאשר החשוד נשאל מדוע הוא מחזיק בסכומי כסף גדולים, הוא טען בפני החוקרים כי תמיד הוא מחזיק סכומים גבוהים ולא מפקיד אותם בחשבון הבנק מחשש שאלה יילקחו על ידי בת זוגו בשל הליך גירושין.
אבל ההפתעה הגדולה של השוטרים נרשמה כאשר התברר להם כי החשוד שיושב מולם הוא שוטר לשעבר ששירת כלוחם וצלף בימ"מ. היחידה ללוחמה בטרור של משטרת ישראל נחשבת לאחת הטובות מסוגה בעולם. תנאי הקבלה אליה נוקשים ביותר, ולכן העובדה שלוחם לשעבר מחזיק בסמים ואולי גם סוחר בהם נשמעה כמעט בלתי מתקבלת על הדעת.
אף שבדיון הראשון שנערך בבית המשפט הוארך מעצרו של הנהג בשלושה ימים, בהמשך הוא שוחרר בתנאים מגבילים וחקירת הפרשה נמשכת.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים