צוות חירום הוזעקו הבוקר (ראשון) לדירת מגורים במערב ירושלים וגילו כי איציק חן, נכה צה"ל ששלח יד בנפשו ודקר עצמו בדקירות מרובות. אחותו, סיגלית חן הפנתה אצבע מאשימה כלפי הרשויות: "שנים הוא זעק לעזרה. סירבו להכיר בנכותו הנפשית".
2 צפייה בגלריה
יצחק חן ז"ל
יצחק חן ז"ל
יצחק חן ז"ל
(צילום: פרטי)

סיגלית, מספרת בשיחה עם mynet ירושלים על איציק, לוחם וצלף לשעבר בצנחנים. "ירושלים איבדה הבוקר איש יקר, איבדתי את הנשמה שלי. במשך שנים אנחנו מנהלים מאבק משפטי על מנת שמשרד הביטחון יכיר באיציק בנכה בתחום הנפשי. בבוקר אמא שלי קמה להכין שתייה וראתה אותו שרוע על הרצפה כשהוא מחוסר הכרה. אני מבטיחה ששום הלום קרוב לא ישים יותר קץ לחייו".
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע, הבוקר
זירת האירוע, הבוקר
זירת האירוע, הבוקר
(צילום: לירן תמרי)
אחותו המשיכה וסיפרה: "איציק סיים את לימודיו בבית הספר לאומניות בירושלים בהצטיינות, היו לו תערוכות אומנות בימק"א והוא אפילו למד רפואה. אנחנו לא יודעים הרבה על השירות הצבאי שלו, אבל מהמעט שאנחנו יודעים אני יכולה לומר שהוא היה גיבור. לפני מספר שבועות הוא קיבל את אות המערכה על הלחימה במלחמת לבנון בדואר? למה לא קראו לו? איזו צורה זו?", שאלה. ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: ״משתתפים בצער המשפחה ובוחנים את נסיבות האירוע. מבירור ראשוני עולה כי הרקע למעשה לא קשור לפוסט טראומה אלא למחלה אחרת. יצחק הוכר כנכה צה"ל בגין פגיעת גב בתאונת צניחה. בקשותיו להכרה במחלה שבה לקה מספר שנים לאחר שחרורו נדחו בהעדר קשר סיבתי בין המחלה לשירותו הצבאי״.
הלוויתו תתקיים ביום שני בשעה 13:00 בבית ההספד הספרדי בהר המנוחות שבגבעת שאול ירושלים שם ייטמן.