ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל מדווח כי במהלך הקיץ האחרון חלה עלייה במספר הנערים והנערות הירושלמים שעברו ניתוח להצמדת אוזניים. בנוסף, נרשם גידול במספר הניתוחים להקטנת חזה בקרב בנים. מתברר כי גם פלסטיקה היא עניין של גיאוגרפיה, מכיוון שבתל אביב דווקא נרשם גידול במספר הצעירים, וליתר דיוק בעיקר במספר הצעירות, שעברו ניתוח פלסטי שבסופו התקבל אף קטן וסולד.
1 צפייה בגלריה
אוזניים לכותל. אזהרה מפני ניתוח בחו"ל
אוזניים לכותל. אזהרה מפני ניתוח בחו"ל
אוזניים לכותל. אזהרה מפני ניתוח בחו"ל
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
בחישוב ארצי חלה עלייה של כ־37% בביקוש לניתוחים פלסטיים בקרב בני נוער. יצוין כי יש נערות שעברו הליך של הגדלת חזה, אולם מדובר במקרים בודדים, בכפוף להנחיות וההגבלות של משרד הבריאות, שמאפשר את הניתוח הזה בקלות גדולה יותר כאשר מדובר בבגירות.
"לאחרונה הגיעה אלי למרפאה נערה בת 16 ושאלה אותי אם אני יכול לעשות לה הגדלת חזה", מספר ד"ר רון עזריה, מזכ"ל ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים. "האינסטינקט המקצועי הראשון שלי היה לומר לה לחכות כי החזה עוד יגדל. היא אמרה שזה מאוד מפריע לה והתעקשה שאני אבדוק אותה, ואז גיליתי שהחזה לא התפתח בכלל. הניתוח העלה לה מאוד את הביטחון העצמי, ואלה המקרים הבודדים שאני אסכים לעשות ניתוח בגיל כזה".
ד"ר מאיר כהן, יו"ר ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל: "הרשתות החברתיות משפיעות כל השנה על השינויים במודל היופי בקרב בני נוער, אך במהלך החופש הגדול אנחנו רואים עלייה דרמטית במספר הניתוחים. לפני ביצוע של ניתוח פלסטי בהרדמה מקומית או מלאה אצל בני נוער אנחנו מוודאים היטב יחד עם ההורים שהילדים מבינים לעומק את המשמעות של השינוי שהניתוח יכול לחולל, שהם מוכנים פיזית ונפשית לתקופת החלמה וחדורי מוטיבציה באופן עקבי ושלא מדובר בדחף רגעי בגלל שראו מישהו באינסטגרם".

מאיזה גיל מומלץ לעבור ניתוח פלסטי:*


עיצוב אף - לקראת גיל 17
הצמדת אוזניים - החל מגיל 6
הקטנת חזה לנערים - מגיל 16
הגדלת/הקטנת חזה לנערות - מומלץ מגיל 18 ורצוי אחרי 21
* ע"פ המלצות ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים

אזהרה לטסים לחו"ל


בארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים מציינים כי לאחרונה יצא משרד הבריאות באזהרה לציבור מפני ביצוע ניתוחים ופרוצדורות רפואיות בחו"ל. בארגון מדגישים: "בכל שנה מטופלים במערכת הבריאות בארץ כ־80 ישראלים על ידי מנתחים פלסטיים בחדרי המיון, במחלקות הפלסטיקה ובקליניקות של המנתחים בעקבות סיבוך של ניתוח או הליך שנערך מחוץ לישראל. מדובר בזיהומים קשים, דימום, עיכוב בריפוי, צלקות לכל החיים ולעיתים אפילו שיתוק, נזק עצבי וסכנת מוות ממשית. לכן חיוני שהציבור יבין שכל ניתוח טומן בחובו סיכונים ומחייב תקופת החלמה בהשגחה של המנתח הפלסטי, שיודע למנוע מראש סיבוכים ולטפל בהם במידה שקרו".