ירושלים חוגגת פורים בצל המלחמה: עשרות אלפי בני אדם צפויים להשתתף היום (ראשון) ומחר בחגיגות פורים ברחבי הבירה. האירועים הבולטים הo הלילה ברחוב יפו ובשוק מחנה יהודה, ומחר — אירוע העדלאידע ומסיבת הרחוב בנחלאות.
3 צפייה בגלריה
פורים בירושלים
פורים בירושלים
פורים בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

החגיגות במרכז העיר צפויות להתחיל הערב עם סיום קריאת המגילה ולהימשך עד שעות הבוקר המוקדמות. העדלאידע שתיערך מחר תצא לדרך בשעה 10:00. המסיבה המסורתית בנחלאות תיערך ברחובות ניסים בכר ואגריפס ותחל סמוך לשעה 14:00. בתוך כך, עשרות אירועים ומסיבות נוספות צפויות להיערך בעיר ביממה הקרובה.


במשרד התחבורה הודיעו כי הקווים המובילים לירושלים יתוגברו משמעותית ויפזרו את הנוסעים במוקדים שונים סמוך לכניסה לעיר. מנקודות אלו צפויים האוטובוסים גם לצאת בחזרה אל היעדים השונים ברחבי הארץ.
3 צפייה בגלריה
עדליאדע 2024
עדליאדע 2024
הכנות לעדלאידע 2024
(צילום: דור קדמי)

במשטרה נערכים בכוננות שיא לאבטחת החגיגות — שנערכות השנה גם בצל המלחמה המתמשכת בעזה וגם בצל חודש רמדאן. אלפי שוטרים יתפרסו סביב מוקדי החגיגות.
״צוותי מד"א מוכנים וערוכים לאבטחת אירועי החג ועובדים בשיתוף פעולה מלא עם כלל כוחות הביטחון והרשויות המקומיות ויפרסו לכל אורכם של מסלולי העדלאידע בכוחות מתוגברים של חובשים ופאראמדיקים של מד"א עם אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי-מד"א וחוליות עזרה ראשונה רגליות״, נמסר ממגן דוד אדום.
3 צפייה בגלריה
מסיבת פורים בנחלאות, אתמול
מסיבת פורים בנחלאות, אתמול
מסיבת פורים בנחלאות
(צילום: עיריית ירושלים)

מנכ"ל מד"א אלי בין: "בתקופת חג הפורים, מטפלים החובשים והפאראמדיקים של מד"א במקרים של ילדים ובני נוער שפציעתם יכלה להימנע לו רק היו מקפידים על המלצות הבטיחות ונמנעים מצריכה מרובה של אלכוהול או משחק בנפצים. אני קורא להורים להיות ערים לתופעת הללו ולהסביר לילדיהם את הסכנות הכרוכות בכך על מנת להימנע ממקרים דומים גם השנה. מד"א מאחל לכל בית ישראל חג פורים בטוח".