אבל בשוק מחנה יהודה: חזאי עוזיאלי (80) הידוע כאיש האתרוגים שרקח עשרות מיצים משחות ותמציות טבעיות באהבה שלו בשוק מחנה יהודה, הלך היום (ד') לעולמו. עוזיאלי היה אחד מהסמלים והמותגים של השוק ובכל סיורי הטעימות היווה תחנת חובה.
1 צפייה בגלריה
עוזיאלי עם שניים מילדיו אור ומעיין.
עוזיאלי עם שניים מילדיו אור ומעיין.
עוזיאלי עם שניים מילדיו אור ומעיין.
(צילום: באדיבות המשפחה)

עוזיאל ז"ל המציא שיקויים לעזרה לכניסה להריון, רקח משחות נגד צינון וחילק עשרות סוגים של תערובות צמחים ופירות לחיזוק המערכת החיסונית או סתם רענון הגוף והנפש. ילדיו אור ומעיין נכנסו לעסק המשפחתי ולמדו לאור לאט את כל רזי המקצוע. לפני כשבע שנים פתחו חנות בכניסה לשוק הכרמל בתל אביב ולפי כשנה פתחו חנות שלישית במורד מדרחוב בן יהודה.
בתו מעיין אמרה בשיחה עם mynet ירושלים: "בהתחלה הכל היו מהגידולים שלו במושב אשתאול בו התגוררנו. הוא היה מגיע מאוחר בלילה ויוצא השכם בבוקר. לפעמים הוא היה עובד כל כך הרבה שהעדיף כבר להישאר לישון בחנות. הוא היה מלא בשמחת חיים ולמד כל הזמן. היו מבקשים ממנו כל מיני תמציות נגד כל מיני דברים והוא היה חולם על זה בלילה היה מתעורר פתאום עם פתרון וישר רוקח את התמצית שפיתח. היו מגיעים אלינו עם בעיות רפואיות מכל רחבי הארץ והוא היה תמיד מסביר פנים".
איריס שרף, מומחית לבישול ומדריכת סיורי אוכל לתיירים בשוק ומאה שערים, הכירה את עוזיאלי היטב וכל יום שביקרה בשוק היה מתחיל אצלו. "הוא היה תמיד שואל אותי מה שלומי ואני הייתי אומרת לו תגיד אתה", סיפרה שרף, "הוא ביקש ממני לפתוח את הפה להוציא את הלשון וישר מאבחן אותי ושם לי כל מיני טיפות או מרסס אותי במשהו וישר ההרגשה שלי היתה משתפרת. הקול והמראה שלו היו חלק מהשוק וקשה לי לדמיין את מחנה יהודה בלעדיו. הצחוק והחיוך שלו כבר חסרים לי. היה חשוב לו לקבל כל אחד במאור פנים ולהיות איתו קשוב ונכנס להרבה אנשים ללב. ממש כואב הלב".
יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן: ״ירושלים כולה ושוק מחנה יהודה בפרט בוכים היום עם היוודע דבר מותו של הסוחר הוותיק, האהוב והצבעוני, עוזיאלי חזאי ז״ל, איש האתרוגים. פטירתו של מי שהיה חלק בולט ומיוחד בנוף של השוק תותיר חלל עמוק בנו הסוחרים שכואבים את לכתו. כולנו היינו חבריו של האיש שהיה מאיר באנרגיות ושמחה את השוק ומבקריו תמיד. ועד סוחרי השוק, הסוחרים ואני מבקשים להשתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך״.
יהי זכרו ברוך