תושבי שכונת רחביה נגד ההפגנות המתמשכות מול בית ראש הממשלה: עשרות תושבים הגישו הבוקר (שלישי) עתירה לבג״צ בדרישה להורות למשטרת מחוז ירושלים שלא לאשר את המשך קיומן של המחאות ברחוב בלפור.
3 צפייה בגלריה
בית ראש הממשלה וההפגנה בבלפור
בית ראש הממשלה וההפגנה בבלפור
61 תושבים נגד ההפגנות
(צילום: ענר גרין, אלכס קולומויסקי)
בין השאר נכתב כי "העותרים, הינם אנשים נשים וטף המשמיעים קול זעקה בפני בית משפט נכבד זה, לאור העובדה, כי המחאה נשוא ההליך שבכותרת, יצאה משליטה, איבדה כל פרופורציות ופוגעת בעותרים באופן ממשי, מסכנת את חייהם ושוללת מהעותרים זכויות יסוד, בהן זכיות מכוח חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, לרבות, חופש התנועה, בריאות הציבור ועוד כהנה וכהנה זכויות, אשר הוכרו זה מכבר על ידי בית משפט נכבד זה ככאלה״. ∙ לחצו כאן לצפיה בעתירה עוד נכתב כי ״כל זאת נעשה בחסות הזכות להפגין, ללא איזון ראוי וללא מתן מענה אמיתי לנסיבות המיוחדות הקיימות ומתקיימות במקרה זה, לרבות, לאור הנחיות משרד הבריאות, בכל הקשור לנגיף הקורונה העולמי״.
3 צפייה בגלריה
ההפגנה בבלפור
ההפגנה בבלפור
אחת מההפגנות בבלפור
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עוד טוענים התושבים כי ״משטרת ישראל – המשיבה, בוחרת במדיניות הכלה של אירועי הפרות הסדר, לצד עובדת העדר אכיפה של כלל התנאים בהפגנה, לרבות ובדגש על אי אכיפה כלשהי, של כללי הריחוק החברתי והפיכת רחובות העותרים למדגרה פוטנציאלית, של נגיף הקורונה העולמי״.
3 צפייה בגלריה
טובי שוסטר
טובי שוסטר
טובי שוסטר
(צילום: אלינור פבריקר)
"זו שכונת מגורים שגרים בה המון תושבים מבוגרים", מספרת טובי שוסטר (83) בשיחה עם mynet. "אנחנו סובלים מהרעש עד אמצע הלילה, ובנוסף לכל, כל האיזור נראה כמו מזבלה. המון לכלוך שמייצרים המפגינים ולא מנקים אחריהם. החלק הכי גרוע הוא של אלה שמגיעים עם רכבים ולאו הזדהות עם המאבק של המפגינים לכאורה, צופרים ללא הפסקה ברעש נורא. פעמים רבות הם עושים שימוש במגפון סתם, לשיר שירים. זאת טרדה נוראית. אני לא יודעת איך הגופים האמונים על החוק מאפשרים את זה אחרי השעה 11 בלילה ואפילו בשבת".
פורסם לראשונה: 14:16, 21.07.20