מאות מוחים היום (ה') מול קרית הממשלה במחאה על סגירת כנסת ישראל. עד כה נעצרו שלושה מפגינים. בהפגנה ניצפו גם חברי הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) ועופר שלח (כחול לבן).
מוקדם יותר יצאה שיירת רכבים לירושלים דרך כביש 1 במחאה על "הניסיונות לחיסול הדמוקרטיה הישראלית". משטרת ישראל עצרה חלק מהנהגים ורשמה להם דו"חות. במשטרה אמרו כי "החלה נסיעה של מאות כלי רכב על כביש 1 לכיוון ירושלים במסגרת מחאה לא מאושרת ובניגוד לחוק".
(חברת הכנסת מרב מיכאלי, בזמן ההפגנה)
כאמור הרקע להפגנה היא הודעתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי ביום שני הקרוב יקיים הצבעה במליאה על הקמת הווועדות - זאת לאחר שגם היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, קבע כי יש לקיים את ההצבעה בהקדם האפשרי ונקב במועד זה בחוות דעת שפרסם אתמול (רביעי).
3 צפייה בגלריה
מחאת "הדמוקרטיה" בירושלים
מחאת "הדמוקרטיה" בירושלים
מחאת "הדמוקרטיה" בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')
ממשטרת ישראל נמסר כי "גם בשעת חירום לאומית זו, משטרת ישראל מאפשרת ותמשיך לאפשר לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה ובכלל זה, לפעול במגבלות החוק ותקנות צו בריאות העם של משרד הבריאות. בעקבות מחאה שלא תואמה עם המשטרה וכללה נסיעה לא חוקית של מאות כלי רכב על כביש ראשי במהירות איטית במיוחד, ותוך הפרעה לתנועה - המשטרה ביצעה פעילות אכיפה במקום ורשמה דו:חות בגין הפרעה לתנועה.לראיה, עם סיום פעילות האכיפה והפסקת העבירה שוחררו הרכבים לדרכם. עם הגעת המוחים (200 לערך) לאזור הכנסת, הם המשיכו להפר את צו משרד הבריאות (התקהלות של מעל 10 אנשים). שוטרים במקום ופועלים לאכוף את הצו כנדרש".
מאוחר יותר מסרה המשטרה את הדברים הבאים: ״אנו דוחים בשאט נפש את כל הניסיונות המופרכים לגרור את המשטרה לשיח פוליטי או ליחס לה מניעים פוליטיים על רקע ביצוע פעולות אכיפה כחוק. אף אחד אינו עומד מעל לחוק או מעל לצו בריאות העם שהוצא ע״י משרד הבריאות, זאת ללא כל קשר לדעותיו או נטיותיו הפוליטיות. גם רעשי רקע מעין אלו של בעלי עניין ואינטרסים שונים- לא ירפו את ידנו מביצוע תפקידנו בשמירה על החוק, הסדר ובריאות הציבור. אנו מצפים מכלל הציבור לקיים את הוראות החוק, לנהוג באחריות ולהישמע להנחיות משרד הבריאות דווקא בעת הזו - שעת חירום לאומית, כשמשטרת ישראל ניצבת בחזית העשיה המבצעית תוך סיכון השוטרים בשטח בעת אכיפת צווי הבידוד ואיסור ההתקהלות״.
3 צפייה בגלריה
מחאת "הדמוקרטיה" בירושלים
מחאת "הדמוקרטיה" בירושלים
מחאת "הדמוקרטיה" בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')
3 צפייה בגלריה
שיירת הרכבים
שיירת הרכבים
המחאה מול הכנסת
(צילום: רועי אלמן)
פורסם לראשונה: 14:28, 19.03.20