מוציאים את זיהום האוויר מן העיר. במסגרת שלב ב' לחוק העזר העירוני לצמצום פליטת מזהמי אוויר, שייכנס לתוקף בחודש יולי, יחלו פקחי עירייה לחלק דוחות לרכבים מזהמים. עד כה יושמה התוכנית רק בתחום מרכז העיר, וכעת היא תורחב לכל התחום המוניציפאלי.
1 צפייה בגלריה
בקרוב קנסות על רכבים מזהמים
בקרוב קנסות על רכבים מזהמים
בקרוב קנסות על רכבים מזהמים
(צילום: שאטרסטוק)
בנוסף לפקחים בשטח, שהכשרתם הייחודית התקיימה לראשונה בשבוע שעבר, האכיפה תבוצע גם על ידי אמצעים טכנולוגיים של מדידה ותיעוד אוטומטיים.
את ההכשרה העבירו מומחים מאגף איכות הסביבה בעירייה והלשכה המשפטית, והיא התקיימה בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה, משרד הפנים ומשטרת ישראל. במסגרתה למדו הפקחים את התקנות בנושא ואת הדרכים לאכיפתן.
כזכור, בחודש ינואר האחרון נכנס לתוקף חוק העזר העירוני שבמסגרתו נאסרה כניסתם למרכז העיר של רכבי דיזל מסחריים המוגדרים בחוק כמזהמים (מעל משקל של 3.5 טון, שנת ייצור 2005 ומטה) ואשר לא הותקן בהם מסנן חלקיקים להפחתת זיהום האוויר הנפלט מהם. לשם כך הוצבו תמרורים ושלטים בנתיבי המעבר לאזורים המוגבלים. כעת, בשלב השני, על אותם רכבי דיזל מזהמים תיאסר התנועה בכל העיר, אלא אם הותקן בהם כאמור מסנן חלקיקים להפחתת הזיהום.
בספרא מתריעים כבר עכשיו בפני בעלי הרכבים הרלוונטיים להיות מוכנים ליישום החוק החדש.
"לקראת התחלת שלב האכיפה ביולי העירייה מזמינה את בעלי הרכבים לבדוק באתר המיזם אם רכביהם עומדים בתקנות או שחובה להתקין בהם מסנן חלקיקים. כמו כן התוכנית מציעה (באמצעות המשרד לאיכות הסביבה) סבסוד לבעלי רכבים המעוניינים להתקין ברכבם מסנן חלקיקים" - נוסח הודעת העירייה בנושא.