זה התחיל בתחפושות, עבר לבובות ענק, ונגמר במתחם שלם שדימה את מרוקו. המפגינים מול בית ראש הממשלה לא מפסיקים לחשוב על דרכים יצירתיות להביע את מחאתם נגד המצב. אחד היצירתיים הוא יואב בונדר. הוא מגיע להפגנות כמעט בכל שבוע כאשר בכל פעם הוא מחופש לדמות אחרת.
פעם הוא לוחם ברברי ("המטרה היתה להראות שאנחנו הופכים לדיקטטורה, ולאחר שזה יקרה אנשים פה יהפכו לברברים"), ופעם אחרת הוא עם כרכרה גדולה שמדמה את הכלי שבו נסעו קיסרים.
2 צפייה בגלריה
המיצג של יואב בונדר
המיצג של יואב בונדר
המיצג של יואב בונדר
(צילום: רונן טופלברג)
הוא עצמו התחפש לקיסר וחילק מטבעות זהב למפגינים. "המסר הוא שאני מחלק לנתינים מטבעות כדי שיסתמו את הפה", הוא מסביר. בשבת האחרונה הוא התחפש לנסיך מהאמירויות. "פה היו לי כמה נושאים להעביר", הוא מדגיש. "אחד מהם הוא כאילו לרמוז שאם נתניהו יצטרך מקלט, הוא יברח לאמירויות".
לטענת בונדר, המטרה שלשמה הוא מגיע להפגנות אינה בהכרח להביא להתפטרות מיידית של נתניהו. "המטרה היא יותר לעצב תודעה, וכמובן להראות שההפגנה היא זכות חשובה".
אושר סניור מירושלים לקחה את המיצג שלה לכיוון אחר. לטענתה, בזמן האחרון התפתח שיח רחב על 'ישראל השנייה', שמייצגת את המזרחים בכלל ואת המרוקאים בפרט. "חלק זה מצטייר כתומכי הבסיס של נתניהו", היא אומרת, "אבל זה לא נכון. יש מזרחים שמתנגדים לו".
2 צפייה בגלריה
המיצג של אושר סניור
המיצג של אושר סניור
המיצג של אושר סניור
(צילום: פרטי)
בהתחלה הגיעה סניור עם שלט במרוקאית שאומר 'חאלס, מיצינו'. מאז לטענתה היא קיבלה פניות רבות והזדהות מצד אלה שמשתייכים לישראל השנייה. ואז החליטה לקחת את המיצג צעד אחד קדימה. סניור וחבריה הכינו שלטי רחוב שעליהם הכיתוב 'ישראל השנייה' ו'חאלס'.
"הרעיון היה להגיד שדי, מספיק לזהות את 'ישראל השנייה' עם תמיכה בנתניהו. אז עשינו רחוב מדומה של ישראל השנייה, פינת חאלס, כדי שיבינו שצריך להפסיק עם הזיהוי הזה". סניור, מרוקאית בעצמה, החליטה לאחר המיצג 'המרוקאי' לעשות גם חינה באמצע ההפגנה. "זה היה אירוע בתוך אירוע", היא מסבירה. "הבאנו רמקולים, שירים במרוקאית, תלבושות ואפילו רקדנית בטן.
"עכשיו אני מניחה שהרבה יותר יודעים כי מרוקאים עולים לבלפור. המטרה שלי היתה לתת ייצוג למזרחים ולהראות שגם בתוכם יש מתנגדים לראש הממשלה".