האתגר בכותל המערבי: רב הכותל, שמואל רבינוביץ, הסביר כי השנה יהיה מספר קטן מאוד של מתפללים שיורשו להיות במקום במהלך תפילות תשעה באב, שיחל ברביעי בערב, ויסתיים בחמישי בלילה.
התפילות ברחבת הכותל המערבי יתקיימו במתכונת של 20 מתפללים ו-20 מתפללות בכל מתחם תפילה ברחבת הכותל הפתוחה, בהתאם לנהלי משרד הבריאות כך שרחבת הכותל המערבי יכולה להכיל עד כ- 1,000 איש בו זמנית ולא עשרות אלפים כבשנה רגילה.
2 צפייה בגלריה
כך נראה הכותל השבוע
כך נראה הכותל השבוע
כך נראה הכותל השבוע
(צילום: יצחק טסלר)
ביום רביעי ליל תשעה באב, הקרן למורשת הכותל תקיים משדר מיוחד מהכותל המערבי, אשר ישודר באתר ynet.
המשדר יתחיל עם תפילת ערבית, קריאת מגילה איכה ואמירת קינות עבור אלו שאין ביכולתם להגיע אל הכותל המערבי ואל בתי הכנסת.
רב הכותל: "ימים אלה בצל הריחוק החברתי ומשבר כלכלי עמוק, מחייבים את כולנו להגביר את אהבת החינם, הערבות ההדדית והחיבור אל מורשת ומסורת ישראל".
בקרן למורשת הכותל המערבי הוסיפו וציינו כי בשיתוף עם המשטרה הוחלט כי לאור בואם של רבים במקביל לתפילות מנחה וערבית לקראת צאת הצום ואי יכולת לקלוט בו זמנית ציבור כה גדול תוגבל הכניסה לפי כמות המתפללים. על כן מומלץ להקדים להגיע לפני שעה זו או כשעה לאחר צאת הצום.
2 צפייה בגלריה
רחבת הכותל המערבי אמש
רחבת הכותל המערבי אמש
רחבת הכותל המערבי אמש
(צילום: יצחק טסלר)
כוחות הצלה יוצבו במשך כל היום ברחבת הכותל המערבי להושיט יד ועזרה למי שיזדקק לכך. משטרת ירושלים תאבטח את ההמונים הן ברחבת הכותל המערבי והן בדרכי הגישה אליו, והיא מבקשת לציין כי כל הדרכים מאובטחות והציבור יכול להגיע בבטחה לרחבת הכותל המערבי.יודגש, כי למרות ש"הקרן למורשת הכותל המערבי" ביקשה מהציבור להישמע להנחיות ולשמור על המרחק הנדרש של 2 מטר גם מחוץ לכניסות לכותל המערבי, אתמול בלילה היה תור צפוף של מתפללים שביקשו להיכנס, מבלי לשמור על ריחוק חברתי כנדרש.