משרד החקלאות פרסם השבוע אזהרה לקונים בקניית אבוקדו מסוג "גליל" הקדימה. הסיבה: הפרי נקטף בוסר.
2 צפייה בגלריה
אבוקדו מסוג גליל
אבוקדו מסוג גליל
אבוקדו מסוג גליל
(צילום: משרד החקלאות)
"בימים האחרונים נדמה כי עונת השיווק של אבוקדו מזן "גליל" הקדימה. אולם, מי שיקנה אותו ייווכח כי הפרי לא יתרכך בבית, מהסיבה שנקטף בוסר, טרם זמנו. משרד החקלאות ממליץ להמתין עם רכישת האבוקדו מזן "גליל" עד לתאריך 20.8, בו אפשר להתחיל בקטיף. הזן יהיה זמין במסחר עד לתחילת אוקטובר", מסרו במשרד החקלאות.
אז מה בנתיים אפשר לאכול? "בינתיים ניתן ליהנות מזנים אחרים המוצעים על המדפים. בהמשך העונה, באמצע חודש ספטמבר, יחל הקטיף של הזן 'אטינגר'".
על מנת להגביר את השקיפות לצרכן, ולהעלות את המודעות לאיכותה של התוצרת הטרייה אותה אנו קונים, משרד החקלאות ומועצת הצמחים כתבו בשנתיים האחרונות 32 תווי איכות לפירות ולירקות העיקריים הנסחרים בשוק המקומי. המטרה היא שיקוף מידע לצרכן ולמשווקים על איכותה החיצונית והפנימית של התוצרת אותה הם קונים, ויצירת שפה אחידה במסחר המקומי בפירות ובירקות.

קראו גם:

באופן זה איכותה של תוצרת טרייה מוגדרת על בסיס ארבע רמות איכות קבועות ואחידות לכל המגדלים ובכל ערוצי המסחר, בהתבסס על מדדים של איכות פנימית (כלומר: רמת סוכר, אחוז חומר יבש וכו') ואיכות חיצונית (גודל, צבע וצורה). הגדרות האיכות מתייחסות גם למועדי הקטיף המומלצים לכל מוצר, בהתאם לזן ולאזור הגידול.

2 צפייה בגלריה
אבוקדו מסוג גליל
אבוקדו מסוג גליל
אבוקדו מסוג גליל
(צילום: מועצת הצמחים)

כמו כן, האבוקדו האהוד כיום בישראל הוא זה עם הקליפה הרכה והירוקה. אולם בחו"ל אוהבים יותר דווקא את הפרי עם הקליפה העבה והשחורה. הזנים השחורים (האס ודומיו) שולטים על יותר מ-90 אחוזים משוק האבוקדו בעולם, והזנים הירוקים (למשל אטינגר ופינקרטון) הולכים ונדחקים החוצה.