קורונה פייק: שלטים מזויפים ובהם הודעה על ביצוע פיקוח אפידימיולוגי של משרד הבריאות ופיקוד העורף בשטחים המשותפים נתלו במספר בנייני מגורים בשלוש שכונות בירושלים. מספר תושבים עירניים שמו לב שהודעה חדשה ותמוהה תלויה בבניין המגורים שלהם והזהירו את שכניהם.
השלט שנושא את הלוגו של משרד הבריאות ופיקוד העורף, מורה על ביצוע בדיקות אפידימיולוגיות ומעקב שגרתי של הגופים האמורים במשך חצי שנה, על מנת למנוע הדבקות בשטחים המשותפים. "העבודות כוללות: בדיקה ופיקוח אפידימיולוגי. תאריך תחילת הפיקוח מיום ראשון ה-7.3.2021, תאריך סיום הפיקוח 7.9.2021. ביקורי הפיקוח יבוצעו בין השעות 8:00 ועד 12:00".
2 צפייה בגלריה
השלט שנתלה ברחבי השכונות
השלט שנתלה ברחבי השכונות
השלט שנתלה ברחבי השכונות
(צילום: פרטי)
השלט מורה ליו"ר ועד הבית להירשם לשירות בשיחת טלפון או ע"י סריקה של ברקוד המודפס על גבי השלט. הדיירים מתבקשים לנהוג על פי שילוט שיונח במקום, ככל הנראה שלטים נוספים שיגיעו בהמשך. כותבי ההודעה מתנצלים בפני הדיירים על אי הנוחות העלולה להיגרם בעת ביצוע העבודות.
2 צפייה בגלריה
השלט שנתלה ברחבי השכונות
השלט שנתלה ברחבי השכונות
השלט שנתלה ברחבי השכונות
(צילום: פרטי)
ניסיונות לסרוק את ברקוד מפנה לאתר עם סיומת ORG, ולא GOV כפי שמקובל בכתובת מייל ממשלתיות ורשמיות. בקבוצות הווטסאפ השכונתיות הופצה תמונה של ההודעה עם הערת אזהרה על כך שהיא חשודה כעוקץ. התושבים התבקשו לפנות אל רכזת הקורונה במינהל הקהילתי לדווח על השלט. עד כה דווחו שלטים על עשרה בניינים ברחבי העיר בשכונות רסקו, קטמונים וגבעת מרדכי. הנושא כאמור נמצא בחקירת המשטרה.
ממשרד הבריאות נמסר: "מדובר בהודעת פייק. משרד הבריאות העביר תלונה למשרד המשפטים".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים