במקום יד על הכתף, אימוג'י וחיווי מרגש. אפליקציה בשם 'טקסט פלוס', שפותחה בחודשים האחרונים בידי סטונט מ'בצלאל', עשויה לייצר מהפכה בעולם ההודעות המקוונות ולהכניס מעט רגש למילים. ואיך בדיוק זה עובד? המערכת מסוגלת לנתח מספר רגשות, ביניהם: כעס, עצב, שמחה, אהבה וחרדה. היא עושה זאת על ידי שימוש בפונטים שונים של אותיות, שכל אחד מגדיר רגש מסוים. אותם פונטים נמצאים גם אצל מוסר ההודעה וגם אצל המקבל. בנוסף לאלו יש גם צילומים ואמצעים מיוחדים.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית מסרים
אפליקציית מסרים
אפליקציית מסרים
(צילום המחשה: shutterstock)
מי שעומד מאחורי המיזם הוא אבי קפלן (28) שחקר את השפעת התקשורת הטקסטואלית 'הקרה' על התקשורת הבינאישית. הוא הבין כי יש פער מאוד גדול בין הטקסט שאנחנו שולחים לבין הכוונה שעומדת מאחוריו. כשהוא מתבקש לתת דוגמה מעשית הוא מספר: "הייתה לי בוסית שבכל הודעה ממנה הייתי מרגיש שהיא צועקת עלי, אבל הייתי חייב לכתוב לה כדי לקל את אישורה. אבל קיבלתי ממנה הודעות יבשות: 'לא טוב, תשפר'. אם הייתי מבין שהיא עסוקה ההתייחסות שלי הייתה אחרת. 'טקסט' פלוס' מאפשרת לה לא רק לשלוח את ההודעה הקצרה והיבשה אלא גם לבחור בפונט מסויים ובצבע שמוגדר באפליקציה הנמצאת אצל שנינו ככזה המביע מצב עסוק".
קפלן
ומה זה שונה מאימוג'ים?
"היות ובמקרה זה המסר ברור. כתב מסוים מציע עצב, השני שמחה. אימוג'ים ניתן להבין בכמה אופנים, ואילו כאן המסר הוא חד משמעי".
בתוכנה שפיתח, יש גם אפשרות להבעת רגשות בין אנשים קרובים: "נגיד שחבר שיתף אותי במשהו עמוק ומרגש. בעולם האמיתי הייתי שם לו יד על הכתף, אך מה אעשה בווירטואלי? לכן התוכנה מאפשרת לאדם השני לקבל אישור ויזואלי לכך שהעיניים שלי עדיין על המסך. אני יכול להוסיף לזה גם פעימות לב. ככה החבר מקבל את התחושה של שתיקה הדדית משותפת ויודע שאני פה איתו. ברגע שאני עוזב את השיחה, המסך מוחשך, והוא יודע שהלכתי".
לפעמים מחכים לתשובה ומתרגזים.
"התוכנה הזאת תאפשר לי לשתף עם מי שאני בוחר מראש כל אפליקציה שאני רוצה – ווייז, יומן, אפליקציית ספורט או מדיטציה. אם לדוגמה אני בפגישה, האדם השני מקבל הודעה לגבי הפגישה ואורכה. הוא יכול לקבל גם הודעה שאני בנהיגה וצפוי להגיע בשעה X. עניין נוסף הוא תמונת סביבה שאני יכול לשלוח בלחיצה אחת על המסך. נגיד שאני יושב בישיבת צוות, אני פשוט שולח תמונה של הסביבה שלי, היא מופיעה ברקע של ההתכתבות שלנו ונעלמת כעבור כמה שניות. כך החבר שלי מבין בדיוק מייד את הסיטואציה שבה אני נמצא ומשתחרר מלחץ או כעס".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים