כמדי שנה, חברי הקואליציה העירונית ייצאו ליום גיבוש. בשנים עברו ייצאו חברי הנהלת העיר לסופ"ש כולל שבת אך השנה נקבע הגיבוש לאמצע חודש אוגוסט. הלוקיישן: יקב פסגות באזור התעשייה שער בנימין. אלא שבדרך לגיבוש ואיחוד השורות לא הכל עובר חלק. ל-mynet הגיע תיעוד מתוך קבוצת הוואטסאפ הסודית של חברי ההנהלה, שם פתחה במתקפה חברת הקואליציה ויו"ר מרצ בירושלים, לורה ורטון. הסיבה: "לא אטייל באדמות גזולות מחוץ לגבולות המדינה", כתבה.
2 צפייה בגלריה
לורה ורטון
לורה ורטון
לורה ורטון
(צילום: יואב דודקביץ, שלומי כהן)
ֿבהודעה ששיגר לחברי הנהלת העיר, כתב משה מרגליות, ראש הסגל של משה ליאון, כי חברי הקואליצייה מוזמנים ליום גיבוש שיתקיים בעוד כשבועיים. לרשות חברי המועצה יעמוד אוטובוס שיסיע אותם בבוקר מכיכר ספרא ויקח אותם בחזרה. בשונה משנים עברו, וככל הנראה בשל הקורונה, הפעם מדובר בגיבוש בזק של מספר שעות בלבד.
2 צפייה בגלריה
אולם מועצת עיריית ירושלים
אולם מועצת עיריית ירושלים
אולם מועצת עיריית ירושלים
(צילום: שלומי כהן)
דקות לאחר שיגור ההזמנה מלשכת ראש העירייה, הודיעה חברת הקואליציה לורה ורטון (מרצ) כי לא תיקח חלק בגיבושון. "בשום פנים ואופן לא הייתי מסכימה לטייל ולהשתתף במסע כזה לחו"ל, מעבר לגבולות המדינה, אל אדמות שנגזלו מהיישוב אל בירה", כתבה בזעם בתגובה למרגליות.
לדברי ורטון בקבוצת חברי ההנהלה, "לא ראוי לעשות יום כיף וגיבוש באזור שתחת משטר צבאי. המדינה לא הכריזה על ריבונות בתחום 'שער בנימין' ולא הייתי רוצה להכביד על חיילי צה"ל שעליהם הנטל מול פורעי חוק מכל הסוגים", כתבה. עוד הוסיפה ורטון, "אני לא מבינה למה לא לתמוך בעסקים בתוך שטח ישראל, יש יקבים גם בעמק האלה ובמקומות נוספים יפהפיים במדינת ישראל". קראו עוד:
לפניית mynet מסרה ורטון: "חבל שיש מי שמוציא התכתבות פרטית בתוך קבוצה סגורה. ולעניין עצמו אציין שבהחלט כתבתי שאני מתנגדתי ליום "גיבוש", יום כיף, מחוץ לגבולות המדינה. בעלי עסקים ירושלמים צמאים ללקוחות. למה לא לשמש דוגמה ולבלות בירושלים? ולמה לא להתייחס לקריאה לנפוש בארץ? יש המון מקומות יפים בתוך ירושלים ובתוך ישראל, וממש אין צורך להרחיק מעבר לגבול. מעבר לכך אני לא מבינה מה קרה להעדפת ירושלמים? בואו נבלה בירושלים, נשמש דוגמה! או לפחות ניתן עדיפות לעסקים ישראליים". בעיריית ירושלים העדיפו שלא להגיב לידיעה.
פורסם לראשונה: 02:03, 29.07.21