זמני כניסת ויציאת שבת

זמני כניסת ויציאת שבת בירושלים: השבת של ה-8 ביוני בירושלים, ב' בסיוון התשפ"ד, תיכנס ביום שישי בשעה 19:08 ותצא למחרת בשעה 20:26. השבוע אנו קוראים את פרשת: במדבר.

"פקוד את בני לוי לבית אבותם, למשפחותם, כל זכר מבן חודש ומעלה תפקדם" (פרק ג, פסוק ט"ו)


השבת אנחנו מתחילים חומש חדש, חומש במדבר. הקב"ה מבקש ממשה רבנו לפקוד את בני ישראל, לספור אותם. תוהה משה רבנו איך יצליח לספור את כולם, כולל התינוקות. 'אמר לו הקב"ה', כך כותב רש"י, 'עשה אתה את שלך ואני אעשה את לי'. למשה רבנו לא היה ספק שהוא יעשה את מה שמלך מלכי המלכים ביקש ממנו, השאלה שלו היתה איך לעשות זאת, מכיוון שזה לא היה ברור לו. איך. לא למה. והקב"ה אמר לו אל תדאג. ורש"י מתאר את משה שהולך לאוהלים של בני ישראל, עומד בפתח, ובת קול יוצאת מן האוהל ואומרת לו: "כך וכך תינוקות יש באוהל זה". רמז לכך יש בפסוק שמגיע מיד אחר כך, פסוק ז: "ויפקוד אותם משה על פי השם".

אומר רבי גמליאל הכהן רבינוביץ בספרו 'טיב הפנינים', אתם חושבים שרק אצל משה רבנו הניסים האלה יכולים לקרות? לא ולא! עלינו להאמין באמונה שלמה ולקבל את רצון השם באמונה פשוטה. ולדעת שאם הוא מטיל עלינו משימה, שלא יהיו לנו שום ספיקות, נעשה את שלנו, את מה שאנחנו יכולים והוא יעשה את שלו.
נסיים הפעם בברכת חג שמח, לכבוד חג השבועות שמגיע אחרי השבת הזו בע"ה. ונאחל לעצמנו שנזכה להתחזק בלימוד תורה ולהתחזק במידות טובות.
והשבוע במסגרת 'קבלה לשבוע' אחד בלבד, נקבל על עצמנו לעשות. לעשות דברים טובים בלי לפחד ובלי לחשוב שאנחנו לא מסוגלים. לחשוב מה הקב"ה רוצה מאיתנו ולהתחיל ללכת, בלי היסוס. אנחנו נעשה את שלנו והוא יעשה את שלו.
וכמו בכל שבוע, נקדיש את הזכויות של הקבלה הטובה שלנו לזכות החטופים והחטופות שישובו כבר הביתה, לזכות חיילי ישראל ולזכות העם שלנו. שבת שלום.