מסיבת גאווה גדולה של קהילת הלהט״ב בירושלים שאמורה להיערך ב-14 ביוני במתחם מגדל דוד בעיר העתיקה, עשויה להתבטל עקב לחץ של אנשי ציבור חרדים על עיריית ירושלים, כך נודע ל-mynet. בינתיים, במרכז הרפורמי לדת ומדינה שלחו מכתב לליאון ולמוזיאון מגדל דוד בדרישה לאפשר את קיום המסיבה לפני נקיטה בהליכים משפטיים.
4 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
ההזמנה למסיבה
ההזמנה למסיבה
ההזמנה למסיבה
(גרפיקה: טיפולי הרמה)

המסיבה, אמורה להיות הפקת ענק בהשתתפות מאות מבלים, אלא שקבוצת רבנים שמכנה את האירוע ״מסיבת תועבה במגדל דוד״ שלחה מכתב בהול לראש העירייה משה ליאון עם דרישה לביטול האירוע.
״אנו דורשים ממך לבטל את מופע התועבה במגדל דוד המהווה סמל עולמי לירושלים... להזכירך כי על חילול השם אין מחילה לא בעולם הזה ולא בעולם הבא. אנו ממתינים בקוצר רוח לתשובתך שביטלת! משה, אתה ראש העיר, ומגדל דוד ברשותך ובחסותך״, נכתב.
עו"ד אורי נרוב, מנהל המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה מסר כי "לא ייתכן שמוסד ציבורי עירוני כמו מוזיאון מגדל דוד המחויב להתנהל באופן שוויוני מכבד והוגן בוחר להפר הסכם בו התקשר ולפעול בחוסר תום לב וחוסר סבירות קיצוניים כדי לסכל אירוע רק בשל היותו מיועד לקהילה הגאה בירושלים על עיריית ירושלים ומוזיאון מגדל דוד להתעשת ולפעול בכל דרך אפשרית כדי לקיים את האירוע ולשלוח מסר ברור שלקהילה הגאה בעיר יש מקום שוויוני ומכבד במרחב הציבורי בעיר ירושלים״.

4 צפייה בגלריה
מכתב רבנים נגד מסיבת גאווה
מכתב רבנים נגד מסיבת גאווה
המכתב של הרבנים
(צילום: mynet)

מערכת mynet פנתה למוזיאון מגדל דוד לתגובה, שם מטילים את האחריות על המשטרה ומסרו כי ״משטרת ישראל אסרה על קיום מסיבות במגדל דוד עד להודעה חדשה בשל הפרעה לסדר הציבורי באזור. עם הארגון מחדש ומתן מענה לנדרש, יישקל חידוש המסיבות במתחם״. עם זאת, יש לציין כי במתחם מגדל דוד נערכות מזה שנים רבות מסיבות המוניות, בפורים, ביום העצמאות ובמועדים שונים. רק לפני שבועיים, יום אחרי מצעד הגאווה בירושלים, נערכה במקום מסיבת ענק בצהרי יום שישי.
יונתן ולפר, יו״ר הבית הפתוח בירושלים ומייסדי ״טיפולי הרמה״: ״הרעיון שתתקיים מסיבה להט"בית במקום כל כך אייקוני מחרפן גורמים מסויימים בעיריית ירושלים. אבל יש לנו חדשות לאותם אנשים, הקיום שלנו בעיר הוא עובדה שהגיע הזמן שילמדו להתמודד איתה, ואין לנו כוונה לפתוח את זה למשא ומתן. בושה שמוסד ציבורי ושעיריית ירושלים פועלים כמו מאפייה שנסחטת על ידי גורמים קיצוניים ושרוצים להחזיר את ירושלים לימי האבן. מוזיאון מגדל דוד הוא שטח ציבורי, השייך לכלל הציבור, וצריך להיות מוקצה באופן שוויוני ולא מפלה. אני מצפה מראש העיר להתעשת לפני שירושלים כבר לא תהיה עיר שכולנו יכולים לחיות בה״.
נתאי סויד, ממפיקי ליין המסיבות ״טיפולי הרמה״: ״בשנים האחרונות הוכחנו שהנוכחות שלנו כלהט״בים בירושלים לא באה על חשבון אף אחד. הוכחנו באירועים ובמצעדים שהקהילה שלנו מכבדת את העיר ואת יושביה, וכי אנחנו מהווים חלק אינטגרלי מהנוף הירושלמי. אם אנחנו צריכים לצאת למאבק על הזכות שלנו לחגוג בבירת ישראל - אנחנו נעשה את זה. ההחלטה לבטל את המסיבה היא החלטה בלתי חוקית, היא מפלה על רקע נטייה מינית, היא בלתי סבירה ונגועה בשיקולים זרים. הגורמים שפועלים על מנת למנוע את האירוע לא מסוגלים לקבל את עובדת קיומה של קהילה גאה בבירת ישראל. המרחב הציבורי בירושלים שייך לציבור הירושלמי, שאנחנו חלק בלתי נפרד ממנו״.
4 צפייה בגלריה
מגדל דוד
מגדל דוד
מתחם המסיבות במגדל דוד
(צילום: אלכס קולמויסקי)

ממשטרת ישראל נמסר: ״בניגוד לנטען, המשטרה לא אסרה על קיום המסיבה, וממילא לא הוגשה כל בקשה למשטרה לקיום המסיבה כאמור. נציין כי ביחס לכל אירוע או מסיבה במגדל דוד, הוציא לאחרונה מפקד המרחב הנחיה מתבקשת, זאת בעקבות מספר אירועים שנערכו במקום ובהם הייתה בעיה משמעותית של חניות במרחב הציבורי, הפרעה ממשית למשתמשי הדרך, חסימת הציר, וכן אנשים בגילופין שיוצאים מהמקום ומסכנים עצמם ואחרים, לפיה: המשטרה ומרחב דוד עושים כל שביכולתם לקיום ותיאום אירועים מול מפיקים. קיום אירועים מרובי קהל במגדל דוד דורשים היערכות מוקדמת ומתאימה. אירועים דומים במגדל דוד יאושרו בעתיד, רק לאחר שתהיה התייחסות יעילה ואפקטיבית בהיבטי: חניות, הסדרי תנועה ויציאת המבלים מהאירוע בבטחה״.
פורסם לראשונה: 15:14, 10.06.24