2 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
מאות קוריאנים יבודדו במדרשת הר גילה של האגודה למען החייל מדרום לירושלים כדי למנוע הפצה של הקורונה בארץ. כך פורסם לראשונה הבוקר (ראשון) באתר ynet. מחשש שנושאים את הנגיף — יבודדו התיירים במתקן בעוד שתושבי האזור מביעים התנגדות עזה למהלך. כזכור, משרד הבריאות החליט לאסור על כניסת אזרחים קוריאנים לארץ, לאחר שתשעה דרום קוריאנים נדבקו בנגיף לאחר ששהו בישראל.
2 צפייה בגלריה
המדרשה בהר גילה, הבוקר (צילום: אלכס גמבורג)
המדרשה בהר גילה, הבוקר (צילום: אלכס גמבורג)
המדרשה בהר גילה, הבוקר (צילום: אלכס גמבורג)
המתקן המסתמן שאליו יועברו הקוריאנים לבידוד הוא מדרשת הר גילה בגוש עציון, המשמשת לאירוח של השתלמויות חינוכיות בצה"ל ולקורסים צבאיים. תחילה התכוונו בישראל לבודד את הקוריאנים במתקן הנופש של האגודה למען החייל באשקלון, אך בסופו של דבר נראה שהבחירה היא במתחם הירושלמי.
באחת מקבוצות הפייסבוק של שכונת גילה הגיבו בבהלה וקראו לתושבים לחסום את הגעת התיירים בגופם. תושבי ההתנחלות קיבלו את ההחלטה בזעם. "אלוהים ישמור אותנו, זו פשוט הפקרות", אמרו בצהריים. "כל היישוב מתנגד, איך מבסיסים רחוקים בדרום זה מגיע לכאן?", הוסיפה מירב, אם לתינוקת בת חודשיים שאומרת כי היא חוששת לצאת מביתה.
הבהלה הורגשה היטב בקבוצות הוואטסאפ של התושבים שמתכננים לארגן הפגנות ולפנות לערכאות משפטיות נגד המהלך. "זה הזוי", אומר עמוס שמחון, מזכיר היישוב. "מנהל המדרשה מתקשר אליי ומעדכן אותי על קבוצת קוריאנים שתגיע למתקן בלב היישוב. "זו פשוט הנחתה מלמעלה, אף אחד לא דיבר איתנו ולא התייעץ איתנו".
ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר כי "גילינו במקרה על כוונת צה"ל לייצר מתקן בידוד רפואי בלב ישוב אזרחי. הדבר לא יתכן בשום קנה מידה. גם אם קיים הצורך בטיפול מידי בנגיף , לא ייתכן שההחלטה תתקבל מאחורי גבם של גורמים אזרחיים. גם בסיס הקריה בתל אביב הינו מתקן צבאי, אז למה שלא יקימו בו את מרחבי הבידוד. אנו דורשים ממקבלי החלטות להקפיא את ההחלטה הזו לאלתר ולייצר שיח עם רשות מקומית כמקובל. אנחנו לא חצר אחורית של אף אחד ולא נאפשר לפעול בתוך יישובנו כאילו אין כאן שלטון אזרחי"