1 צפייה בגלריה
אחד מהפרסומים של חנא. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ארכיבישוף עטאללה חנא
אחד מהפרסומים של חנא. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ארכיבישוף עטאללה חנא
אחד מהפרסומים של חנא. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ארכיבישוף עטאללה חנא
ארכיבישוף עטאללה חנא, מבכירי הכנסייה היוונית אורתודוכסית בירושלים הידוע בעמדותיו הפרו־פלסטיניות, טוען כי ישראל ניסתה להתנקש בחייו וכי היה יעד לניסיון הרעלה, כהגדרתו.
חנא החליט לקבל טיפול בבית חולים בירדן לאחר שלטענתו הורעל באמצעות חומרים כימיים באמצע החודש שעבר. הוא אושפז באחד מבתי החולים בבירה עמאן וממיטת חוליו ערך בליץ ריאיונות שבהם שב וטען כי ישראל אחראית להרעלתו.
"אנחנו פה בפלסטין מנסים לענות על השאלה מי נושא באחריות למה שקרה לי והסימנים מובילים לישראל", אמר במסיבות עיתונאים שערך בבית החולים וסיפר כי שאף חומרים רעילים שפוזרו באזור הפטריארכיה בירושלים, בקרבת המקום שבו הוא ישן ומתגורר. "רוססו חומרים רעילים ומזיקים שחלקם מוכרים ואסורים לשימוש ומי שעשה זאת הוא גוף ישראלי. מדובר גם בחומרים שהשלכותיהם על גוף האדם ומערכת העצבים מסוכנים. או שזה ניסיון חיסול או שהם רצו להשאיר אותי חולה לשארית חיי בלי יכולת להגן על העם הפלסטיני".
הארכיבישוף המשיך להאשים את ישראל מבלי שסיפק הוכחות לטענותיו. "אני אומר לכיבוש ותומכיו: אתם רוצים להרעיל אותנו אך אנחנו נתמודד ולא נשתוק". והוסיף: "הנושא פה זה לא אני אלא הפגיעה באנשי דת נוצרים ובעם הפלסטיני. הם חושבים שהחיסולים שלהם יעצרו את מאבקם של הפלסטינים אך המסר שלנו הוא שאנחנו נשארים בפלסטין".
זה לא הפעם הראשונה שעטאללה חנא שולח האשמות נגד ישראל. כמה ימים לפני מסיבת העיתונאים הוא פרסם בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו כי "הכיבוש לא יצליח לחסל את חגנו והפלסטינים יחגגו את חג המולד למרות כל כאבם וסבלם".
בכלי תקשורת פלסטינים נמסר כי יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ושרת הבריאות הפלסטינית מסרו לארכיבישוף איחולי החלמה.
לפי אתרי חדשות פלסטינים וערבים, מצבו של הארכיבישוף עטאללה חנא יציב וכי תוצאות כמה מן הבדיקות שנערכו לו עדיין מתבררות. עוד דווח כי רופאים פלסטינים יעמדו בקשר עם בית חולים בגרמניה לפענוח סוג החומרים שמהם כביכול הורעל וזאת לצורך השלמת הטיפול הרפואי המתאים שיינתן לו.
גורמים רשמיים בירדן ובישראל לא פרסמו התייחסות לנושא.