1 צפייה בגלריה
ה'דו לשוני'. נגנב ציוד רב | צילום: שלומי כהן
ה'דו לשוני'. נגנב ציוד רב | צילום: שלומי כהן
ה'דו לשוני'. נגנב ציוד רב | צילום: שלומי כהן
החשוד בפריצה, שהוא בעל עבר פלילי, עובד בששה בתי ספר בירושלים והסביבה. כך עולה מהארכת המעצר של מנקה החשוד כי גנב כסף וציוד מבית הספר ה'דו לשוני' .
הנהלת בית הספר הגישה תלונה במשטרה, שבעקבותיה נעצר העובד. מדובר בשאדי עמירה, תושב מזרח ירושלים בשנות ה־20 לחייו. החשד הוא כי עמירה גנב ציוד ממשרדי ההנהלה ואף גנב כסף מזומן.
בדיון בעניינו ציין נציג המשטרה כי בידיהם מספר סרטוני מצלמות אבטחה שתיעדו את האירוע החריג.
במהלך החקירה העובד הכחיש את המיוחס לו ומסר למשטרה שמות של מעורבים אחרים, שלטענתו קשורים לפריצה ולגניבה.
ל"ידיעות ירושלים" נודע כי עמירה הורשע לפני מספר חודשים בעבירה של ניסיון פריצה. במסגרת הסדר טיעון שהגיע עם פרקליטות המדינה נגזרו עליו 12 חודשי מאסר בפועל ועוד 10 חודשים מאסר על תנאי לתקופה של שלוש על אותו סוג של עבירות.
על פי כתב האישום המקורי שהוגש, החשוד אף נמלט מניידות משטרה, ובמהלך המנוסה נסע במהירות של מאה קמ"ש בדרך עירונית כאשר הוא עובר מנתיב לנתיב בתנועות 'זיג זג' מסוכנות עובדה שהושמטה מכתב האישום המתוקן, שגובש לאחר הסדר טיעון.
סנגורו של עמירה, שכאמור מכחיש את המיוחס לו, טוען כי בבית הספר המדובר עובדים עד שעה 16:00, וכי לבד מהמנקה יש עוד אנשים הנמצאים במוסד החינוכי. לדבריו, לא ייתכן שהמנקה יגנוב ממקום עבודתו ובכך יסכן את פרנסתו.
תגובת ה'דו לשוני': "שירותי הניקיון בבית הספר ניתנים על ידי חברה חיצונית שמועסקת בידי העירייה ואחראית על גיוס עובדיה".
מחברת הניקיון נמסר: "חברות הניקיון אשר קולטות עובדים לא יכולים לדרוש מהם רישום פלילי למעט דרישה לאישור מהמשטרה שאין מניעה להעסיק את אותו עובד בכל הקשור לעבירות מין, כפי שהיה במקרה זה. אני קורא למשטרה ולרשויות החוק לפעול בהקדם על מנת שנוכל לקלוט עובדים למוסדות ציבוריים בכלל ומוסדות חינוך בפרט, רק במידה ויוצג לנו רישום פלילי ומברך את 'ידיעות ירושלים' על שהציפו את העניין".