1 צפייה בגלריה
אלי נעים המכונה "קוסם". צילום ארכיון: שלומי כהן
אלי נעים המכונה "קוסם". צילום ארכיון: שלומי כהן
אלי נעים המכונה "קוסם". צילום ארכיון: שלומי כהן
פרסום ראשון: אלי "קוסם" נעים נעצר בחשד לסחיטה באיומים, הלבנת הון, וקשירת קשר לביצוע פשע. מעצרו הוארך בשבוע על ידי בית המשפט.
אלי "קוסם" נעים (50), העבריין הירושלמי שהורשע בעבר בשורה של עבירות אלימות, נעצר אתמול (א') בחשד לסחיטה באיומים, הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע, ועוד. יחד עם נעים נעצרו מספר חשודים נוספים, מעצרם של שניים מהם הוארך אתמול על ידי בית המשפט.
נעים נעצר לאחר חקירה סמויה בת מספר חודשים אותה ניהל ימ"ר ירושלים, בחשד לסחיטה באיומים והלבנת הון בהיקף רחב. לדברי נציג המשטרה בדיון הארכת מעצרו, במסגרת פרשה זו נעים חשוד בסחיטה של לפחות 5 בני אדם. בנוסף, נחשד בניהול וארגון הימורים לא חוקיים.
שופט השלום נאיל מהנא ציין כי בחקירתו נעים שתק ולא שיתף פעולה עם החוקרים. עוד ציין את עברו הפלילי של נעים, ואמר: "למשיב עבר פלילי עשיר וכן עבר פלילי דומה אשר בגינו ריצה עונשי מאסר בפועל לתקופות ממושכות". עוד ציין השופט מהנא כי בחקירה נעצרו ונחקרו מספר חשודים נוספים: "מדובר בחקירה סמויה ומסועפת אשר הביאה למעצרם של מספר רב של חשודים וכן מעורבים נוספים".
השופט מהנא האריך את מעצרו של נעים ב-7 ימים נוספים. במקביל, הוארך מעצרם של שני חשודים נוספים בפרשה ב-5 ימים. אחד החשודים נחקר בין היתר בחשד להלבנת הון, ונציג המשטרה ציין כי בביתו נמצאו צ'קים בסך 2 מיליון שקלים.