1 צפייה בגלריה
ל"ג בעומר. צילום: shutterstock
ל"ג בעומר. צילום: shutterstock
ל"ג בעומר. צילום: shutterstock
תחילת הפרשה לפני יותר משבעה חודשים, אז התקיימה במספר מוקדים בעיר ההילולה השנתית לרבי שמעון בר יוחאי, בביצוע של המינהלים הקהילתיים ובמימון העירייה. ב־13 ביוני התכנסה הוועדה למסירת עבודות הפטורות ממכרז ואישרה את הסעיף "קניית שירות פעילות ל"ג בעומר תשע"ט מהמינהלים הקהילתיים" בסכום של 284 אלף שקל. בפירוט נרשם כי כל מינהל יארגן מדורה מרכזית שכוללת פעילות מוזיקלית, הגברה ואומנים, פרסום מודעות רחוב והפעלת מדריכים וסדרנים. על האירועים הופקדה מחלקת 'מורשת מן המזרח' באגף התרבות.
המינהלים אכן שכרו את אנשי המקצוע והספקים הרלוונטיים, מתוך אמונה שהכסף כבר אושר בוועדה ויגיע בקרוב. אולם על פי עדויות שהגיעו ל"ידיעות ירושלים", הספקים כלל לא קיבלו תשלום עבור העבודה וזאת אף שהכסף כבר הועבר לאגף התרבות.
כעת הם מפנים אצבע מאשימה כלפי מנהלת האגף, אריאלה רג'ואן, שעל פי גורמים בעירייה היא זו שאחראית על העיכוב בתשלום. "ביקשו מאיתנו לבצע עבודה למען תושבי העיר", אומר אחד הספקים שעבדו בחג האחרון, "וכבר מזמן עבר שוטף פלוס 90 ועדיין לא קיבלנו תמורה על העבודה. מדובר באלפי שקלים לספק, וזה סכום משמעותי עבור המשפחות שלנו. אנחנו לא צריכים להתחנן לעיריית עיר הבירה כדי לקבל תשלום על העבודה שביצענו".
העירייה: "האירועים נבחנו מקצועית, נמצא ביצוע שלא תואם למפרט שהוזמן ולכן התבקש המינהל להבהיר מספר סוגיות. אנו ממתינים להשלמת הפרטים".