8 שנים מאז שהחלה לפעול הרכבת הקלה בירושלים ומאז נפגעו 83 הולכי רגל בעיר, כך על פי נתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס.
אמש (ב') נהרגה בתאונה הקשה ביותר בתולדות הפעלתה של הרכבת הקלה בבירה, תמר פניגשטיין (19) ז"ל מפתח תקוה. תמר היא הולכת הרגל הראשונה שנהרגה בתאונת דרכים ברכבת הקלה.
על פי הנתונים בירושלים, בין השנים 2011-2019 אירעו 55 תאונות בהם היתה מעורבת הרכבת הקלה. בתאונות הללו נפגעו 83 בני אדם, 13 מהם קשה והרוגה אחת כאמור.
בנוסף, מעמותת אור ירוק נמסר כי מתצפית שערכו המתנדבים בקרב 325 רוכבי אופנים, אופניים חשמליים וקורקינטים ממנועים - שלושה מכל ארבעה רוכבי אופניים רגילים וחשמליים (74%) נצפו רוכבים על תוואי או בצמוד למסילת הרכבת הקלה. מהבדיקה עולה עוד כי (26%) מהרוכבים שנצפו רכבו בהתאם לחוק ובאופן תקין. התצפית נערכה בכיכר דניה, גשר המיתרים, התחנה המרכזית, פסגת זאב, כיכר ציון ושוק מחנה יהודה.
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "מסלול הרכבת הקלה מיועד אך ורק לרכבת הקלה ולא לאף כלי תחבורה אחר. כל רוכב אופניים שעושה שימוש במסלול הזה מסכן את חייו ומסכן את חייהם של עשרות נוסעים שעושים שימוש ברכבת הקלה. המשטרה חייבת להגביר את הנוכחות שלה לאורך מסלול הרכבת הקלה ולהגביר את האכיפה שלה כדי לשדר מסר חד וברור כי רוכב שיסכן את עצמו ואת שאר משתמשי הדרך ייענש".