2 צפייה בגלריה
רכב הסעות. צילום: שלומי כהן
רכב הסעות. צילום: שלומי כהן
רכב הסעות. צילום: שלומי כהן
בשורה להורי ההסעות בחינוך המיוחד: החל מחודש ינואר הקרוב תתחיל עיריית ירושלים בפיילוט חדש, שבמסגרתו יוכלו ההורים לקבל מאות שקלים בחודש אם יסיעו את ילדיהם באופן עצמאי. המהלך מגיע על רקע התלונות הרבות שמגיעות מכיוונם של ההורים על מערך ההסעות של העירייה.
זה זמן רב שהורים לתלמידים בהסעות מבקשים את האפשרות להסיע את ילדיהם באופן עצמאי, בכפוף לקבלת התשלום שמעביר משרד החינוך לעירייה לכל ילד שזכאי להסעה. הבקשות עלו על רקע תלונות רבות שהגיעו לאורך השנים נגד חברות ההסעות על איחורים, התנהגות בלתי הולמת של חלק מהנהגים, עישון ברכב ואפילו אלימות. על אישור המהלך עמלו בעירייה במשך מספר חודשים, שכן הוא תקדימי ומעלה מספר קשיים משפטיים.
2 צפייה בגלריה
פרוידיגר | צילום: פרטי
פרוידיגר | צילום: פרטי
פרוידיגר | צילום: פרטי
לאחר שהיועץ המשפטי לעירייה אלי מלכה הצליח למצוא פתרון משפטי, הוא הוצג ליועץ המשפטי של משרד החינוך. בשבועות האחרונים קיבלה העירייה את אישורו של משרד החינוך וכבר החלו לעמול על הפיילוט.
מי שדחף מאחורי הקלעים למהלך הוא חבר המועצה יהודה פרוידיגר ('הבית היהודי'), שמחזיק בתיק צמי"ד (צרכים מיוחדים). "כמחזיק התיק, אני קשוב לפניות ההורים ולטענות על ההסעות ופועל על מנת לסייע בפתרון הבעיות", אמר השבוע. "פיילוט זה, של מתן כסף ישירות להורים, יוסיף עוד מענה לסל הפתרונות - הכל כדי לסייע להורים המתמודדים ממילא עם קשיים רבים".