חג הסיגד המסורתי, שמצוין על ידי קהילת יוצאי אתיופיה, התקיים היום (ד') בטיילת ארמון הנציב משעות הבוקר ועד לשבירת הצום בצהרים, כשאת הטקס ארגן זו השנה השלישית משרד התרבות והספורט בראשות השרה מירי רגב, באמצעות מרכז ההסברה, המרכז למורשת יהדות אתיופיה ועמותות הקייסים.
בבמה המרכזית במרכז הטיילת נערכו תפילות מהבוקר ועד לשבירת צום המתפללים שהחל ערב קודם, בסביבות השעה 14:00. טקס הברכות הממלכתי נערך במעמד יו"ר הכנסת - ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין, שרת התרבות והספורט - ח"כ (תא"ל במיל') מירי רגב, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, חברי כנסת, נציגים רשמיים של מוסדות המדינה ובהשתתפות נכבדי הקהילה, חניכי תנועות נוער, צעירים וחיילים.
האירוע שעל פי נתוני משטרת ישראל משך אליו כ-14,850 משתתפים, הוא מאירועי התפילה הגדולים והייחודיים שמתקיימים בישראל. הרחובות הסמוכים למקום האירוע נחסמו בהוראת משטרת ישראל החל משעות הבוקר המוקדמות ועד לתום הטקס, שלאחריו נפתח אוהל עצום מימדים שבו המתפללים חגגו את סיום התפילה בשירי תפילה מסורתיים ואכילת לחם דאבו לשבירת הצום.
בטקס שרת התרבות והספורט ח''כ (תא''ל במיל׳) מירי רגב אמרה: ״נבדוק ונטפל ביסודיות כדי לעקור מן השורש מגמות ותופעות פסולות של גזענות ואלימות. המסע שלכם לא תם, אבל הביטו וראו כמה רבים ורבות מבני העדה האתיופית מצויים בעמדות מפתח בכל שדרת העשייה בישראל''.
לדבריה, משרד התרבות והספורט ״פועל להנגשת המורשת המפוארת של יהדות אתיופיה וליצירת קשר בין כל גווני החברה הישראלית והקהילה האתיופית״.
ליו"ר התאגיד הממלכתי של מועצת מרכז מורשת יהדות אתיופיה, ד"ר שמחה גתהון: "צום הסיגד הוא מחגיה העתיקים של קהילת יהודי אתיופיה. יום מיוחד זה היווה מוקד לגיבוש הזהות הדתית, הרוחנית והקהילתית של יהדות אתיופיה, כשבני הקהילה היו עולים על הר גבוה ושם התפללו לשלומן של ציון ירושלים. המסורת והתפילות רבות השנים עשו עלייה גם לישראל, כשבקהילה מציינים את היום הקדוש בצום ותפילה כימי קדם".







