1 צפייה בגלריה
 בית הכנסת הקונסרבטיבי ברמות | צילום: יואב דודקביץ'
 בית הכנסת הקונסרבטיבי ברמות | צילום: יואב דודקביץ'
בית הכנסת הקונסרבטיבי ברמות | צילום: יואב דודקביץ'
במצב הנוכחי, בו לשני בתי הכנסת אין אישורי הקצאה, הקונסרבטיבים נשארים במקום רק בזכות חסדיו של ראש העירייה. אם ש"ס תצליח לשכנע את משה ליאון, יהיה ניתן לפנות את הקונסרבטיבים מהמקום בזמן קצר וללא בירוקרטיה. "הקהילות שלנו בירושלים נמצאות באופן תמידי תחת איום", הסביר השבוע אחד המתפללים. "עם הזמן העיר מתחרדת והראשונים שמפריעים למפלגות החרדיות הם אנחנו. אנחנו מפחדים שיום אחד פשוט יגידו לנו ללכת".
מי שבולם בשלב זה את ניסיונותיה של ש"ס להשתלט על בתי הכנסת הוא חבר הקואליציה יוסי חביליו ('מצילים את ירושלים'), שבשבועות האחרונים נועד עם ליאון ושכנע אותו לתת לקונסרבטיבים להישאר: "שוחחתי עם ראש העירייה והוא התחייב שבתי הכנסת לא ייפגעו".
כך מקווים בש"ס להשתלט על בתי הכנסת: ־ מחכים שההקצאה למבנים בקרית יובל ורמות תפוג ־ מפעילים לחץ על ראש העירייה להקצות אותם להם ־ משלימים את המעבר – והופכים את בית הכנסת לשלהם
אין זו הפעם הראשונה שהזרם הקונסרבטיבי נמצא בכותרות. רק ביום כיפור האחרון התעוררה סערה בפסגת זאב סביב אנשי הזרם בשכונה, לאחר שהם טענו כי העירייה לא מצאה עבורם חדר פנוי לתפילה משותפת בין גברים ונשים. העירייה אישרה כי אכן הוגשה בקשה אך לא נמצאו חדרים מתאימים עבור הזרם.
ש"ס: "זה לא סוד שהציבור החרדי בשכונות המעורבות והמגזר הספרדי בפרט, סובלים ממצוקה קשה של חוסר במבני ציבור. לכן עומדת הזכות לתושבים לבקש מהעירייה את שמגיע להם כחוק".
מהתנועה המסורתית נמסר בתגובה: "אנחנו לא מחפשים עימותים, ואיננו יודעים מי מחפש לעשות על גבינו כותרות או איזה אינטרס פוליטי זה משרת. עם זאת, מובן שמי שינסה לנשל אותנו ממבנים שהוקצו לנו כחוק יקבל מאבק שאין שני לו לרבות פנייה לערכאות. ירושלים צריכה להתהדר בגיוון שבה ומי שמנסה לשוות לה צביון אחיד באמצעות כבירת העם היהודי. אין לנו ספק שם ראש העיר יודע זאת. זאת המשמרת שלו."
תגובת העירייה לא הגיעה עד למועד סגירת הגיליון.