2 צפייה בגלריה
משה ליאון. צילום: יואב דודקביץ'
משה ליאון. צילום: יואב דודקביץ'
משה ליאון. צילום: יואב דודקביץ'
ראש עיריית ירושלים משה ליאון הכריז על כוונתו לשנות, בצעד חריג את שמה של שכונת 'הר נוף' ל'נאות יוסף' לזכרו של הר עובדיה יוסף זצ"ל, אך תושבי השכונה הוותיקה זועמים, מרגישים מרומים ובעיקר מופתעים מההחלטה שלטענתם נפלה עליהם כרעם ביום בהיר.
״אף אחד לא הודיע לנו״
״לא היה שום דיון עם התושבים על שנוי השם של הר נוף. לא הודיעו לנו באופן ישיר - קראנו על זה לראשונה בתקשורת הכללית אתמול״, אמרה תושבת השכונה מיכל שטינברגר. ״לא מקובל על אף אחד שישנו לנו את שם השכונה שלנו בלעדינו. אפשר להציע, ולתת לנו להצביע - כל תושבי השכונה. מה שהתושבים יחליטו, רק זה יכול לקבוע. לא שום ועדה, ראש עיר או "נציגות של התושבים" - מאחר שאין בכלל דבר כזה בהר נוף״.
שטינברגר קראה לליאון: ״תחזור מההחלטה המקוממת הזאת. תנו לנו להחליט. מצידי, אני אוהבת את השם "הר נוף" ואין לי שום ענין לשנות אותו. נכון שאני מכבדת את זיכרונם של הרבנים, אבל אין לי שום ענין להנציח דוקה אותם ודוקה בשם של השכונה שלי. אין לי שום צורך להיות פתאום "נאות יוסף" ולא "נאות ישראל" על שם החפץ חיים, או הרבה רבנים חשובים אחרים. ובכלל, מי אומר שהרבנים היו רוצים את השם שלהם תקועים על שכונה? ודוקה השכונה הזאת? תעזוב. אין צורך. ואם אתה חושב שיש, תעשה הצבעה בכל השכונה. אפשר הצבעה במייל - כמעט חינם, מהר, ועובד מספיק טוב למטרה כזאת״.
״במקום לפתור את הפקקים הזויים שיש בכניסה להר נוף מדי יום ,הוא מעדיף להחליף את השם של השכונה ,"כל הכבוד" עכשיו מה שנשאר זה להחליף את השמות של הרחובות להחליף גם את הפרחים בכיכרות וזהו פתאום נקום בבוקר ונגלה שהפקקים שלקחו שעה ! ואף יותר ייעלמו כלא היו״, כתב איציק תושב השכונה.
״אשכרה נורא״
אלישבע תושבת השכונה שמתגוררת עשור בשכונה ציינה בחשבון הפייסבוק של ראש העירייה: "ראיתי כי ישנו רעיון לשינוי שם השכונה, אני ועוד רבים איננו מתחברים לשם החדש".תושבת אחרת ציינה: "תושבי הר נוף עצבניים שהוד רוממותו מתעסק עכשיו בלהחליף שם, בלי לשאול את התושבים, במקום להתעסק בטירוף שאנו עוברים פה".
תושבת אחרת הוסיפה כי ״זה שם שגדלנו עליו ועכשיו מחליטים לשנות אותו. אנשים חיים פה 30 שנה זה משנה תדמית של אנשים. זה לא רק השם של השכונה. זה טבוע בנו. חברה אם למישהו אכפת מהשכונה הזאת אולי אפשר לארגן משו ללכת למועצה לגרום לשינוי. אשכרה נורא״.
2 צפייה בגלריה
מרן הרב עובדיה יוסף ז"ל. צילום: גיל יוחנן
מרן הרב עובדיה יוסף ז"ל. צילום: גיל יוחנן
מרן הרב עובדיה יוסף ז"ל. צילום: גיל יוחנן
כאמור בכוונתו של ראש העירייה, משה ליאון להעביר את אישור שם השכונה החדש בישיבת המועצה שתתקיים הערב (ה').
מעיריית ירושלים נמסר כי ״ההחלטה התקבלה לאחר דיונים ארוכים ובשיתוף נציגי ציבור מהשכונה. גם לאחר פרסום כוונת ראש העיר לשנות את שם השכונה, הגיעו תגובות חיוביות רבות מתושבי השכונה שרואים זכות גדולה בהחלפת שם השכונה על שם שני מנהיגים רוחניים בולטים שפעלו בירושלים ותרמו לה רבות. בכל מקרה לאחר דיון בוועדת השמות, יינתן פרק זמן לתושבים להביע את דעתם שתישמע בקשב ותילקח בחשבון״.